Οι αντικαταβολές μέσω courier περνούν σε νέο καθεστώς, βάσει του φορολογικού πλαισίου που προωθεί το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Η εξόφληση των προϊόντων κατά την παράδοση θα πραγματοποιείται υποχρεωτικά με κάρτα ή άλλο ηλεκτρονικό τρόπο, χωρίς να παίζει ρόλο το ύψος της συναλλαγής. Σε περίπτωση που εταιρεία ταχυμεταφορών εισπράξει μετρητά, παραβιάζοντας τη νέα ρύθμιση, θα επιβάλλεται πρόστιμο που θα αντιστοιχεί στο διπλάσιο της αξίας της συναλλαγής.
Με υπουργική απόφαση, η οποία θα προηγηθεί της εφαρμογής της διάταξης, θα προσδιοριστούν οι κατηγορίες φυσικών προσώπων που θα απαλλάσσονται από τη συγκεκριμένη υποχρέωση. Η ρύθμιση θα ακολουθεί το μοντέλο των εξαιρέσεων που προβλέπονται για τις ηλεκτρονικές δαπάνες οι οποίες απαιτούνται ώστε να συμπληρωθεί το προβλεπόμενο ποσό και να «χτιστεί» το αφορολόγητο.
Το πολυνομοσχέδιο αναρτήθηκε για δημόσια διαβούλευση το βράδυ της Τετάρτης 7/10. Η διαδικασία θα παραμείνει ανοιχτή έως την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου, στις 10:00, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή και την ψήφισή του μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου.
Το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει, πάντως, ρυθμίσεις που εκτείνονται σε πολύ περισσότερους τομείς της οικονομίας. Στις προβλέψεις περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τροποποιήσεις για τη φορολόγηση των κρυπτονομισμάτων, τη λειτουργία των τραπεζών και της κεφαλαιαγοράς, το αγροτικό πετρέλαιο και τις ψηφιακές συναλλαγές. Επιπλέον, προβλέπονται παρεμβάσεις στην αγορά καυσίμων και στον τρόπο με τον οποίο παρακολουθούνται λογιστικά τα στοιχεία της Γενικής Κυβέρνησης.
