Ο Δήμος Ανατολικής Σάμου συμμετείχε στη σύσκεψη της Κορίνθου για την έγκριση του καταστατικού του Δικτύου Πόλεων «Διαδρομή του Αποστόλου Παύλου», μιας πρωτοβουλίας 14 δήμων με στόχο την ανάδειξη της κοινής θρησκευτικής, ιστορικής και πολιτιστικής τους κληρονομιάς. Στη συνάντηση συμφωνήθηκε η σύσταση του Δικτύου ως ΑΜΚΕ, με έμφαση σε συνεργασίες και κοινές δράσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης και τουρισμού, ενώ η Εκκλησία εξέφρασε τη στήριξή της στο εγχείρημα.
Πιο αναλυτικά
Μία ιδιαίτερα σημαντική ημέρα για τον Δήμο Ανατολικής Σάμου αποτέλεσε η πρόσφατη διαδημοτική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Κόρινθο για την έγκριση του καταστατικού σύστασης του Δικτύου Πόλεων “Διαδρομή του Αποστόλου Παύλου”. Στη συνάντηση συμμετείχε ο Δήμος Ανατολικής Σάμου, εκπροσωπούμενος από την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού κ. Μαρία Κονδύλη – Πανουράκη.
Το Δίκτυο, στο οποίο προς το παρόν συμμετέχουν 14 Δήμοι, αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία πανελλαδικής θρησκευτικής αξίας με στόχο τη συνεργασία των περιοχών που συνδέονται με τη δράση και το πέρασμα του Αποστόλου Παύλου, την ανάδειξη της κοινής ιστορικής και πνευματικής κληρονομιάς τους.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, οι εκπρόσωποι των συμμετεχόντων Δήμων συμφώνησαν στον κανονισμό και στη σύσταση του Δικτύου με τη μορφή Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας (ΑΜΚΕ), με έδρα τον Δήμο Κορινθίων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάπτυξη συνεργασιών και στην αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων με σκοπό την υλοποίηση κοινών δράσεων για την προώθηση πολιτιστικών, εκπαιδευτικών και τουριστικών γεγονότων με διεθνή προσανατολισμό.
Τη σύσκεψη επισφράγισε η παρουσία της Εκκλησίας, η οποία εξέφρασε την πλήρη στήριξή της στο εγχείρημα. Στη σύσκεψη συμμετείχε και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σάμου, Ικαρίας και Κορσεών κ. Ευσέβιος, ο οποίος υπογράμμισε το διαχρονικό και οικουμενικό χαρακτήρα του έργου του Αποστόλου Παύλου και τις αξίες που αυτό πρεσβεύει.

Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με θρησκευτικές εκδηλώσεις στην Αρχαία Κόρινθο στον Ιερό Ναό του Απόστολου Παύλου. Στην κεντρική εκδήλωση του Δικτύου, έναντι του Αρχαίου Ναού του Απόλλωνα, η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Δήμου Ανατολικής Σάμου απηύθυνε χαιρετισμό, συγχαίροντας το Δήμο Κορινθίων για την πρωτοβουλία και τη διοργάνωση της συνάντησης.

Στο χαιρετισμό η Αντιδήμαρχος επεσήμανε:
«Η διαδρομή του Αποστόλου Παύλου συνδέει σήμερα τις πόλεις μας, τους τόπους μας. Τόπους όπου δίδαξε ο Απόστολος των Εθνών τον Χριστιανικό Λόγο, διαμορφώνοντας τις ρίζες του χριστιανικού και ευρωπαϊκού πολιτισμού. Αυτό το οδοιπορικό παραμένει μέχρι σήμερα μια διαδρομή αγάπης, ανθρωπισμού, θρησκευτικότητας και πολιτισμού. Αξίες τις οποίες οφείλουμε να διαφυλάττουμε και να αγωνιζόμαστε για αυτές».
