Ο ΣΠΑΥ απαντά στις επικρίσεις για τους καθαρισμούς στον Υμηττό, υποστηρίζοντας ότι οι εργασίες προχωρούν κανονικά και με βάση συγκεκριμένη προτεραιοποίηση στις πιο επικίνδυνες και επιβαρυμένες περιοχές του βουνού. Ο Σύνδεσμος τονίζει ότι δεν είναι ο αποκλειστικά αρμόδιος φορέας για το σύνολο του Υμηττού, απορρίπτει τις αιτιάσεις περί αδράνειας και κατηγορεί τον πρώην πρόεδρό του ότι επιχειρεί να μετατρέψει ένα επιχειρησιακό ζήτημα σε προεκλογική αντιπαράθεση.
Πιο αναλυτικά
Ο Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού (ΣΠΑΥ), με αφορμή δημόσιες αναφορές και ανακοινώσεις που επιχειρούν να δημιουργήσουν εσφαλμένες εντυπώσεις ως προς την πορεία των καθαρισμών στον Υμηττό, οφείλει να αποκαταστήσει την αλήθεια με σαφήνεια, υπευθυνότητα και απόλυτο σεβασμό απέναντι στους πολίτες.
Οι εργασίες καθαρισμού του Υμηττού εκτελούνται κανονικά, σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό του ΣΠΑΥ και την ιεράρχηση που επιβάλλουν οι πραγματικές ανάγκες πυροπροστασίας του βουνού. Ουδεμία εγκατάλειψη ή αδράνεια υφίσταται. Αντιθέτως, εκτενείς παρεμβάσεις καθαρισμών έχουν ήδη ολοκληρωθεί με στοχευμένη προτεραιοποίηση στα πλέον χλωρά, πυκνά και επιβαρυμένα σημεία του βόρειου και ανατολικού Υμηττού, όπου φιλοξενούν και κρίσιμες υποδομές! Ειδικότερα, καθαρισμοί έχουν γίνει σε: Αγία Παρασκευή, Παπάγου- Χολαργό, Ζωγράφου, Κορωπί, Καισαριανή, Δάφνη-Υμηττό και ολοκληρώνονται άμεσα σε Βύρωνα, Αργυρούπολη, Ηλιούπολη, Μαρκόπουλο – Μεσογαία, Βάρη – Βούλα – Βουλιαγμένη και Παιανία.

Σημειώνεται ότι ο ΣΠΑΥ, ως Διαδημοτικός Φορέας 12 Δήμων – Μελών συνεπικουρεί την Πολιτεία και δεν είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος για τον καθαρισμό όλου του Υμηττού. Δεν δύναται να πράττει άλλωστε κάτι τέτοιο, πράγμα που γνωρίζουν όλοι οι Δήμοι – Μέλη του!
Ο ΣΠΑΥ παράλληλα δεν λειτουργεί με όρους επικοινωνιακής σκοπιμότητας ούτε με γεωγραφικές επιλεκτικότητες, αλλά με κριτήριο την ουσία της αντιπυρικής προστασίας, τη σοβαρότητα του κινδύνου και την ανάγκη θωράκισης του συνόλου του ορεινού όγκου.

Στο πλαίσιο αυτό, είναι απολύτως σαφές ότι ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης δεν παραλείπεται, ούτε τίθεται εκτός σχεδιασμού. Η προσπάθεια να εμφανιστεί ο Σύνδεσμος ως αδρανής ή αδιάφορος απέναντι σε συγκεκριμένη περιοχή είναι απολύτως αβάσιμη και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Δυστυχώς, προκαλεί εύλογο προβληματισμό το γεγονός ότι ο πρώην πρόεδρος του ΣΠΑΥ, κ. Ιωάννης Κωνσταντάτος, επιλέγει, για λόγους που μόνο ο ίδιος γνωρίζει, να ανασύρει και να διογκώνει ένα επιχειρησιακό ζήτημα, επιχειρώντας να το μετατρέψει σε πεδίο δημόσιας αντιπαράθεσης, λίγες μόλις ημέρες πριν από τις εκλογές για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΠΑΥ, στις 25 Ιουνίου 2026…

Ο ΣΠΑΥ δεν πρόκειται να ακολουθήσει αυτή την τακτική. Δεν θα εμπλακεί σε προεκλογικές σκοπιμότητες, δεν θα εργαλειοποιήσει την αγωνία των πολιτών και δεν θα μετατρέψει την αντιπυρική προστασία του Υμηττού σε αντικείμενο μικροπολιτικής εκμετάλλευσης. Η ευθύνη του Συνδέσμου είναι μία: να προστατεύει τον Υμηττό με σχέδιο, σοβαρότητα, τεκμηρίωση και συνέπεια. Και αυτό ακριβώς πράττει.
Ο Πρόεδρος του ΣΠΑΥ – Δήμαρχος Παιανίας, Ισίδωρος Μάδης, παραμένει προσηλωμένος αποκλειστικά στην ουσία του έργου που έχει αναλάβει ο Σύνδεσμος και στη διασφάλιση ότι όλες οι αναγκαίες παρεμβάσεις θα ολοκληρωθούν με τον ορθό τρόπο, στον σωστό χρόνο και με μοναδικό γνώμονα την προστασία του βουνού και των όμορων δήμων. Με σχέδιο, με ιεράρχηση, με ευθύνη και με πλήρη επίγνωση της αποστολής του ΣΠΑΥ. Όλα τα υπόλοιπα υπηρετούν άλλες επιδιώξεις, όχι την αλήθεια και πάντως όχι την προστασία του Υμηττού.
