Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στον Πόρο ημερίδα διαβούλευσης που διοργάνωσαν ο Δήμος Πόρου, η Aegean Rebreath και το Δίκτυο Μπλε Δήμων, με στόχο την ανάδειξη των βασικών περιβαλλοντικών και κοινωνικών προκλήσεων των νησιωτικών και παράκτιων περιοχών. Στο επίκεντρο βρέθηκαν κυρίως η εγκατάσταση μονάδων υδατοκαλλιέργειας (ΠΟΑΥ) και η διαχείριση απορριμμάτων, ενώ δήμαρχοι από περιοχές του Σαρωνικού και του Αργολικού κόλπου εξέφρασαν κοινή αντίθεση στην εγκατάσταση ΠΟΑΥ στα θαλάσσια όρια των δήμων τους, με τις προτάσεις της ημερίδας να αξιοποιηθούν σε επόμενες παρεμβάσεις προς τα αρμόδια όργανα.
Πιο αναλυτικά
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 22 Ιουνίου, στην Αίθουσα Κογιώνη στον Πόρο, η ημερίδα Διαβούλευσης με τοπικούς και περιφερειακούς φορείς που διοργάνωσε ο Δήμος Πόρου σε συνεργασία με τον περιβαλλοντικό οργανισμό Aegean Rebreath και το Δίκτυο Μπλε Δήμων.
Στόχος της ημερίδας ήταν η ανάδειξη των σημαντικότερων περιβαλλοντικών και κοινωνικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι νησιωτικοί και παράκτιοι δήμοι της Περιφέρειας, καθώς και η διαμόρφωση προτάσεων για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε κυρίως στα ζητήματα της εγκατάστασης μονάδων υδατοκαλλιέργειας (ΠΟΑΥ) και της διαχείρισης απορριμμάτων, δυο θέματα που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα, το φυσικό περιβάλλον και την αναπτυξιακή προοπτική των νησιωτικών και παράκτιων περιοχών.
Κατά την διάρκεια της ημερίδας αναπτύχθηκε ένας ουσιαστικός και παραγωγικός διάλογος μεταξύ εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης , φορέων, επιστημόνων και πολιτών, με την ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών που συνέβαλλαν στη καλύτερη καταγραφή των προβλημάτων αλλά και των πιθανών λύσεων.
Το σημαντικότερο γεγονός της ημερίδας ήταν η μετά από πρόσκληση ανταπόκριση και παρουσία των Δημάρχων των δώδεκα Δήμων που ευρίσκονται στο Σαρωνικό και Αργολικό κόλπο, με κοινό τους και μεγάλο πρόβλημα, την αποφυγή εγκατάστασης ΠΟΑΥ στα θαλάσσια όρια των Δήμων τους κατά το νέο Χωροταξικό Σχεδιασμό Υδατοκαλλιεργειών, και με στόχο την ανάληψη δράσεων και ενεργειών για την αποφυγή και ματαίωση οποιασδήποτε τέτοιας ενέργειας στο μέλλον.
Οι Δήμαρχοι που παραβρέθηκαν και έκαναν τοποθετήσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα ήταν οι εξής:
- Ο εκπρόσωπος του Δημάρχου Σαλαμίνας
- Ο Δήμαρχος Αγκιστρίου
- Ο Δήμαρχος Κορινθίων
- Ο Δήμαρχος Επιδαύρου
- Ο Δήμαρχος Τροιζηνίας-Μεθάνων
- Ο Δήμαρχος Πόρου
- Ο Δήμαρχος Ναυπλιέων
- Ο Εκπρόσωπος του Δημάρχου Ερμιονίδας
- Ο Δήμαρχος Βόρειας Κυνουρίας
- Ο Δήμαρχος Νοτιάς Κυνουρίας
- Ο Δήμαρχος Σκύρου και Πρόεδρος του Δικτύου των 25 Μπλε Δήμων
Ο Δήμος Πόρου ευχαριστεί θερμά όλους όσοι συμμετείχαν και συνέβαλλαν στην επιτυχία της ημερίδας, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη σημασία της συνεργασίας και της διαβούλευσης για την προστασία του παράκτιου και θαλάσσιου περιβάλλοντος και τη βιώσιμη ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.
Οι προτάσεις και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη διαδικασία θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο των επόμενων ενεργειών και παρεμβάσεων προς τα αρμόδια θεσμικά όργανα.

