Με κοινή θέση και ενιαία φωνή απέναντι στη χωροθέτηση έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) μεγάλης κλίμακας στο Λασίθι ολοκληρώθηκε η συνάντηση των Δημάρχων του Νομού, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Αγίου Νικολάου, με πρωτοβουλία του Δημάρχου Αγίου Νικολάου κ. Μανώλη Μενεγάκη.
Καλωσορίζοντας τους Δημάρχους Ιεράπετρας κ. Μανώλη Φραγκούλη, Σητείας κ. Γιώργο Ζερβάκη και Οροπεδίου Λασιθίου κ. Γιώργο Αθανασάκη, ο κ. Μενεγάκης τόνισε ότι σκοπός της συνάντησης δεν ήταν να επαναληφθούν οι ήδη γνωστές θέσεις κάθε Δήμου, αλλά να διαμορφωθεί ένας κοινός συντονισμός απέναντι σε ένα ζήτημα που αφορά το μέλλον του Λασιθίου.
Όπως επεσήμανε, οι Δήμαρχοι του Νομού έχουν αποδείξει και στο παρελθόν, μέσα από τη συνεργασία τους σε σημαντικά ζητήματα, ότι όταν εκφράζονται με κοινή φωνή, η παρέμβασή τους αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα και αποτελεσματικότητα.
Υπογράμμισε ακόμη ότι όλα τα Δημοτικά Συμβούλια του Νομού έχουν ήδη εκφράσει την αντίθεσή τους στην ανεξέλεγκτη ανάπτυξη έργων ΑΠΕ μεγάλης κλίμακας και ότι πλέον ζητούμενο είναι η κοινή αυτή θέση να μετατραπεί σε έναν συντονισμένο σχεδιασμό με κοινές πρωτοβουλίες και ενέργειες.
Οι Δήμαρχοι επανέλαβαν ότι η θέση τους δεν στρέφεται κατά της ανανεώσιμης ενέργειας, αλλά αφορά την εγκατάσταση έργων ΑΠΕ μεγάλης κλίμακας σε περιοχές ιδιαίτερης περιβαλλοντικής, αισθητικής και αναπτυξιακής αξίας, όπου οι επιπτώσεις τους κρίνονται ασύμβατες με το φυσικό περιβάλλον, το τοπίο, την πολιτιστική κληρονομιά και το παραγωγικό και τουριστικό μοντέλο του Λασιθίου.
Στο πλαίσιο αυτό, συμφωνήθηκε η έκδοση κοινής ανακοίνωσης, με την οποία θα αποτυπώνεται η ενιαία θέση των Δήμων του Νομού Λασιθίου.

Παράλληλα, οι Δήμαρχοι δεσμεύτηκαν να διατηρήσουν σταθερό δίαυλο συνεργασίας και συντονισμού, προκειμένου οι κοινές πρωτοβουλίες τους να συμβάλουν ουσιαστικά στην προάσπιση των συμφερόντων των τοπικών κοινωνιών και στην προστασία του ιδιαίτερου χαρακτήρα του τόπου.
Στη συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης ο δημοτικός σύμβουλος και μέλος της Επιτροπής του Δημοτικού Συμβουλίου Αγίου Νικολάου για τις ΑΠΕ κ. Νίκος Καμινογιαννάκης και ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος κ. Γιώργος Μπελούκας.
