Υπεγράφη στο Υπουργείο Πολιτισμού η προγραμματική σύμβαση για την αναβάθμιση της ανενεργής σχολικής μονάδας στον οικισμό Πελέας του Δήμου Ορεστιάδας, ώστε να μετατραπεί σε υποδομή του «Δικτύου Αγροτικών Μουσείων Έβρου». Το έργο, που έχει ήδη προετοιμαστεί με τις απαραίτητες μουσειολογικές και μουσειογραφικές μελέτες, μπαίνει πλέον στο τελικό διοικητικό στάδιο πριν από την υλοποίησή του και αναμένεται να δώσει νέα ζωή στο παλιό σχολείο, αναδεικνύοντας την αγροτική ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής.
Πιο αναλυτικά
Ο Δήμαρχος Ορεστιάδας, Αδαμάντιος Παπαδόπουλος, βρέθηκε στην Αθήνα και στο Υπουργείο πολιτισμού για την υπογραφή, παρουσία της Υπουργού Πολιτισμού κας Λίνας Μενδώνη, της προγραμματικής σύμβασης για την υλοποίηση του έργου της αναβάθμισης της ανενεργής σχολικής μονάδας στον οικισμό Πελέας της Δημοτικής Ενότητας Τριγώνου του Δήμου Ορεστιάδας.
Η προγραμματική σύμβαση αφορά τις οικοδομικές εργασίες εξωραϊσμού και αναβάθμισης του κτιρίου, με σκοπό τη μετατροπή του σε υποδομή του «Δικτύου Αγροτικών Μουσείων Έβρου». Για την προετοιμασία και ωρίμανση του έργου εκπονήθηκαν οι μουσειογραφικές και μουσειολογικές μελέτες από την κα. Αγγέλα Γιαννακίδου, οι οποίες αποτέλεσαν βασική προϋπόθεση για την προώθηση της συγκεκριμένης παρέμβασης.

Η υπογραφή της σύμβασης αποτελεί το τελευταίο διοικητικό στάδιο πριν από την έναρξη των διαδικασιών υλοποίησης του έργου, καθώς είχε προηγηθεί η έγκριση της σχετικής απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης.
Με την ολοκλήρωση του έργου, το παλιό σχολείο της Πελέας θα αποκτήσει νέα ζωή, αφού μετά το πέρας των εργασιών θα αποτελεί ένα σύγχρονο χώρο που θα αναδεικνύει την αγροτική ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά του Έβρου και θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για την πολιτιστική ανάπτυξη και την επισκεψιμότητα της περιοχής.
