Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Προσθήκη του dimocracy.gr στην Google

Με μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια η ημερίδα για τα ποτάμια και τα ρέματα της Αττικής, με στόχο να αναδειχθεί η ανάγκη προστασίας, αποκατάστασης και βιώσιμης διαχείρισής τους απέναντι στις πιέσεις της κλιματικής κρίσης και της υπερδόμησης. Εκπρόσωποι της επιστημονικής κοινότητας, της αυτοδιοίκησης, περιβαλλοντικών φορέων και ενεργών πολιτών τόνισαν ότι απαιτείται συντονισμένος σχεδιασμός και συνεργασία όλων για πιο ανθεκτικές και βιώσιμες πόλεις.

Πιο αναλυτικά

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα «Ποτάμια & Ρέματα της Αττικής – Ανθεκτικότητα και Προκλήσεις»

Με τη συμμετοχή εκπροσώπων της επιστημονικής κοινότητας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της δημόσιας διοίκησης, περιβαλλοντικών φορέων και πολιτών πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 25 Ιουνίου 2025, στην Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου «Μίλτος Κουντουράς», η ημερίδα με θέμα «Ποτάμια & Ρέματα της Αττικής – Ανθεκτικότητα και Προκλήσεις», που συνδιοργάνωσαν ο Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής και το OTAVOICE.GR.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), του Πράσινου Ταμείου, της Περιφέρεια Αττικής, της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής (Π.Ε.Δ.Α.), του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ι.Τ.Α.) της ΚΕΔΕ και της Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Κλεισθένης».

Στόχος της ημερίδας ήταν η ανάδειξη της σημασίας της προστασίας, της αποκατάστασης και της βιώσιμης διαχείρισης των ποταμών και των ρεμάτων της Αττικής, ως βασικών παραγόντων για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των πόλεων απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής κρίσης, καθώς και για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Την εκδήλωση χαιρέτισε ο Δήμαρχος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας, Ιωάννης Τομπούλογλου, ο οποίος υπογράμμισε ότι η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και ιδιαίτερα των υδάτινων οικοσυστημάτων αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για τη σύγχρονη Τοπική Αυτοδιοίκηση, επισημαίνοντας την ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής.

Στην ημερίδα συμμετείχαν ως ομιλητές οι:

  • Ζαφειρόπουλος, Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής,
  • Ευθύμιος Λέκκας, Καθηγητής ΕΚΠΑ και Πρόεδρος του ΟΑΣΠ,
  • Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, Α΄ Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ,
  • Ιωάννης Ανδρουλάκης, Πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου, Γρηγόρης
  • Γιώργος Μαρκόπουλος, Πρόεδρος της Π.Ε.Δ.Α. και Δήμαρχος Γαλατσίου,
  • Κώστας Ζώμπος, Εκπρόσωπος Τύπου της Περιφέρειας Αττικής,
  • Ευτυχία Παπαδουκά, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας,
  • Κώστας Αναγνωστόπουλος, Πολεοδόμος – Τοπογράφος.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, αναπτύχθηκαν ζητήματα που αφορούν την υφιστάμενη κατάσταση των ποταμών και των ρεμάτων της Αττικής, τις επιπτώσεις της υπερδόμησης και της κλιματικής κρίσης, τις δυνατότητες αποκατάστασης των φυσικών υδάτινων διαδρομών, καθώς και τις σύγχρονες πολιτικές και καλές πρακτικές που μπορούν να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα του αστικού περιβάλλοντος.

Οι εισηγητές κατέθεσαν τις επιστημονικές τους προσεγγίσεις και τις εμπειρίες τους, αναδεικνύοντας την ανάγκη ολοκληρωμένου σχεδιασμού, θεσμικής συνεργασίας και υιοθέτησης βιώσιμων λύσεων για τη διαχείριση των υδατορεμάτων, με στόχο την πρόληψη φυσικών καταστροφών, την προστασία του περιβάλλοντος και την προσαρμογή των πόλεων στις νέες κλιματικές συνθήκες.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν και οι παρεμβάσεις εκπροσώπων συλλογικοτήτων και ενεργών πολιτών που δραστηριοποιούνται στην προστασία των ρεμάτων και του φυσικού περιβάλλοντος.

Τον λόγο έλαβαν εκπρόσωποι του Συλλόγου «Ροή – Πολίτες υπέρ των Ρεμάτων», της «Γειτονιάς της Κίρκης», του Δικτύου Πολιτών για τη Διάσωση του Ρέματος της Πικροδάφνης, της Πρωτοβουλίας Κατοίκων Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας για την Προστασία των Ρεμάτων και του Περιβάλλοντος, καθώς και άλλων περιβαλλοντικών συλλογικοτήτων.

Μέσα από τις τοποθετήσεις τους ανέδειξαν τις εμπειρίες, τους προβληματισμούς και τις προτάσεις τους, επιβεβαιώνοντας ότι η ενεργός συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τη διατήρηση και την ανάδειξη των φυσικών υδάτινων οικοσυστημάτων της Αττικής.

Τη συζήτηση συντόνισαν ο Αθανάσιος Μπέλτσος, Διευθυντής του OTAVOICE.GR, και η δημοσιογράφος Φραντζέσκα Σαββοργινάκη, συμβάλλοντας σε έναν ουσιαστικό και παραγωγικό διάλογο μεταξύ των συμμετεχόντων.

Παρόντες ήταν οι Αντιδήμαρχοι Αλέκος Γούλας και Ιωάννης Λουκιδέλης, ο Σύμβουλος του Δημάρχου Χρήστος Δεστούνης, καθώς και ο ιδρυτής της Συμπαράταξης Χάρης Τομπούλογλου.

Ο Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας ευχαριστεί θερμά όλους τους ομιλητές, τους συνδιοργανωτές, τους φορείς που έθεσαν την ημερίδα υπό την αιγίδα τους, τις συλλογικότητες που συμμετείχαν στον δημόσιο διάλογο, καθώς και τους πολίτες που παρακολούθησαν με φυσική παρουσία ή μέσω της ζωντανής διαδικτυακής μετάδοσης τις εργασίες της εκδήλωσης.

Η μεγάλη συμμετοχή και το υψηλό επίπεδο των εισηγήσεων και των παρεμβάσεων επιβεβαίωσαν ότι η προστασία των ποταμών και των ρεμάτων αποτελεί κοινή προτεραιότητα επιστημονικών, θεσμικών και κοινωνικών φορέων.

Ο Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας θα συνεχίσει να στηρίζει πρωτοβουλίες που προάγουν τον διάλογο, την επιστημονική τεκμηρίωση και τη συνεργασία για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και την οικοδόμηση ανθεκτικών και βιώσιμων πόλεων.