Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Προσθήκη του dimocracy.gr στην Google

Η συζήτηση για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης μεταφέρεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, με βασική αλλαγή τη θεσμοθέτηση εκλογής δημάρχων και αιρετών σε έναν μόνο γύρο. Το νομοσχέδιο πέρασε κατά πλειοψηφία από την επιτροπή, με τη ΝΔ να το στηρίζει και την αντιπολίτευση να εμφανίζεται διχασμένη ή αρνητική, ενώ ο υπουργός Εσωτερικών υποστήριξε ότι το νέο σύστημα ενισχύει τη συμμετοχή και τις προεκλογικές συνεργασίες, ανοίγοντας παράλληλα τη συζήτηση για περισσότερες αρμοδιότητες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Πιο αναλυτικά

Στην ολομέλεια της Βουλής μεταφέρεται σήμερα, Πέμπτη,25/6 η συζήτηση επί του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας του σχετικού νομοσχεδίου στην επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής.

Το νομοσχέδιο, βασικό σημείο του οποίου είναι η θεσμοθέτηση εκλογής αιρετών «σε έναν γύρο», έγινε δεκτό από την πλειοψηφία της επιτροπής. Επί της αρχής του νομοσχεδίου η ΝΔ τάχθηκε «υπέρ», ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η Πλεύση Ελευθερίας τάχθηκαν «κατά», ενώ ΠΑΣΟΚ, Ελληνική Λύση και «Νίκη» επιφυλάχθηκαν για την ολομέλεια.

Η αλλαγή του συστήματος στις αυτοδιοικητικές εκλογές (σ.σ. σε έναν, αντί για δύο γύρους) φέρνει μεγαλύτερη συμμετοχή, η οποία «δίνει μεγαλύτερη δύναμη στους δημάρχους», είπε ο κ. Λιβάνιος. Σημείωσε μάλιστα ότι το προτεινόμενο εκλογικό σύστημα θα διευκολύνει τις προεκλογικές συνεργασίες, την κάθοδο κοινών ψηφοδελτίων, τον προγραμματικό διάλογο προεκλογικά, σε αντίθεση με αυτά που συμβαίνουν μεταξύ πρώτης και δεύτερης Κυριακής, πρόσθεσε ο υπουργός Εσωτερικών.

Παράλληλα, σχολιάζοντας αιτήματα για μεταφορά αρμοδιοτήτων από το κεντρικό Κράτος στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ο κ. Λιβάνιος είπε ότι «ήρθε η ώρα να κάνουμε μια πολύ σοβαρή συζήτηση [. . .] Θα ήθελα κάποια στιγμή, για παράδειγμα, η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση να αναλάβει τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, όπως είναι το Transport for London στο Μητροπολιτικό Δήμο του Λονδίνου. Κάποια στιγμή να συζητήσουμε μήπως είναι καλύτερα να γίνει από την Περιφέρεια και όχι από το κεντρικό κράτος ή μια σειρά άλλων δράσεων». Ωστόσο, συνέχισε, «υπάρχουν πολλές δύσκολες αποφάσεις: Κατά καιρούς είχε ζητήσει η Πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση τα Κέντρα Υγείας. Δεν έχω πειστεί ότι τα Κέντρα Υγείας θα λειτουργούσαν καλύτερα στην Αυτοδιοίκηση, παρά να είναι ενταγμένα στο ΕΣΥ», είπε ο κ. Λιβάνιος.