Ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος, πραγματοποίησε συναντήσεις με διευθυντές σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς. Κατά τις συναντήσεις, συζητήθηκαν θέματα σχετικά με τη συνεργασία του Δήμου με την εκπαιδευτική κοινότητα, με έμφαση στην επίλυση διαδικαστικών ζητημάτων και την κάλυψη των αναγκών των σχολείων.
Ο Δήμαρχος τόνισε ότι τα σχολεία αποτελούν προτεραιότητα, αναφέροντας τις προσπάθειες του Δήμου για συντήρηση, αναβάθμιση και χρηματοδότηση νέων σχολικών εγκαταστάσεων. Επιπλέον, ανέφερε την αύξηση των πόρων για σχολικές καθαρίστριες και την υλοποίηση σημαντικών έργων μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», ενώ υπογράμμισε τη συνεχή προσπάθεια για βελτίωση της λειτουργίας των σχολείων.
Διαβάστε αναλυτικά
Συναντήσεις εργασίας με διευθυντές σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Καλαμάτας, πραγματοποιήθηκαν στην αίθουσα συνεδριάσεων «Χρ. Μαλαπάνης» του Ιστορικού Δημαρχείου σήμερα, Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2025, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής περιόδου.
Στις διαδοχικές συναντήσεις, που έγιναν παρουσία του Δημάρχου Θανάση Βασιλόπουλου συμμετείχαν οι διευθυντές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Μεσσηνίας, διευθυντές σχολείων, εκπρόσωποι της Ένωσης Συλλόγων Γονέων, αιρετοί και υπηρεσιακά στελέχη του Δήμου.
Τονίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους υπάρχει στενή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ Δήμου και εκπαιδευτικής κοινότητας για όλα τα θέματα που άπτονται της λειτουργίας των σχολείων.
Σε δηλώσεις του, ο Δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος, στο περιθώριο των συναντήσεων ανέφερε:
«Τα σχολεία της πόλης μας προφανώς αποτελούν προτεραιότητα για εμάς. Άλλωστε, όλο τον χρόνο βρισκόμαστε σε μια διαδικασία συντήρησης και αναβάθμισής τους, ενώ παράλληλα διεκδικούμε χρηματοδοτήσεις, ώστε να μπορέσουμε να κατασκευάσουμε νέα σχολεία, μέσα από το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και τις Κτηριακές Υποδομές Α.Ε.
Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν στο ιστορικό Δημαρχείο δύο συσκέψεις, με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση που αφορά τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία του Δήμου μας, καθώς και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που αφορά τα Γυμνάσια, τα Λύκεια, αλλά και Ειδικά Σχολεία. Στόχος είναι να δούμε τους καλύτερους τρόπους συνεργασίας, ώστε να ξεπεράσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν.
Δεν αναδείχθηκαν πολλά ζητήματα κτηριακά. Αναδείχθηκαν, όμως, θέματα που έχουν να κάνουν με την επικοινωνία, τις συνεννοήσεις και τα διαδικαστικά ζητήματα που αφορούν τις προμήθειες, τη γραφική ύλη και γενικότερα ό,τι χρειάζεται για να μπορούν τα σχολεία να λειτουργούν καλύτερα. Εμείς, ως Δήμος Καλαμάτας, συνεχίζουμε να κάνουμε αυτό που είχαμε υποσχεθεί από την πρώτη στιγμή.
Έχουμε τα σχολεία σε προτεραιότητα. Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, εξετάζουμε την πορεία του προϋπολογισμού του Δήμου και τα χρηματικά υπόλοιπα που προκύπτουν από την ολοκλήρωσή του τα διαθέτουμε για τις ανάγκες των σχολείων. Αυτή τη στιγμή έχουμε συγκροτήσει συνεργείο που αντιμετωπίζει τα ζητήματα της καθημερινότητας, καθώς και τρία-τέσσερα συνεργεία που αναλαμβάνουν τα μεγαλύτερα έργα, που χρειάζονται παρεμβάσεις αρκετών ημερών. Αυτή η δουλειά έχει φανεί, νομίζω. Και έτσι συνεχίζουμε.
Τώρα, όσον αφορά τις σχολικές καθαρίστριες, χθες αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες για 159 σχολικές καθαρίστριες. Θέλω να τονίσω για μία ακόμα φορά ότι εμείς δεν ακολουθούμε τις κατευθύνσεις που λαμβάνουμε από το Υπουργείο, σύμφωνα με τον μαθηματικό τύπο και τα χρήματα που μας αποδίδονται. Βλέπουμε πάντα τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων του Δήμου μας.
Επειδή, λοιπόν, οι ανάγκες των σχολείων μας είναι αυξημένες, διαθέτουμε κάθε χρόνο περισσότερα από 400.000 ευρώ – τα τελευταία πέντε χρόνια, μετά και την περίοδο της πανδημίας covid, όπου διαπιστώσαμε ότι χρειάζεται περισσότερη καθαριότητα και υγιεινή. Έτσι, έχουμε διαθέσει συνολικά πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ από δημοτικούς πόρους για το θέμα αυτό.
Και συνεχίζουμε. Έχουμε λύσει τα ζητήματα που αφορούν τις προμήθειες στα σχολεία. Έχω ξεκαθαρίσει στους διευθυντές και στις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων ότι όποιες πάγιες ανάγκες υπάρχουν θα καλύπτονται από τον Δήμο Καλαμάτας, ώστε τα σχολεία να μπορούν να λειτουργούν χωρίς προβλήματα.
Μπροστά μας έχουμε και τις νέες προμήθειες, σύμφωνα με τα αιτήματα των σχολείων, που αφορούν γραφική ύλη και άλλα αναλώσιμα, τα οποία θα λύσουν οριστικά ζητήματα και θα βοηθήσουν τα σχολεία να λειτουργούν ακόμη καλύτερα.
Γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια, όχι μόνο από εμένα, αλλά και από τους συνεργάτες μου, τους αντιδημάρχους, τους προέδρους των σχολικών επιτροπών και –κυρίως– από τα υπηρεσιακά στελέχη του Δήμου, ώστε τα σχολεία να βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Ήδη έχουν καθαριστεί, τα προαύλια έχουν κουρευτεί, και θα είμαστε έτοιμοι στις 11 Σεπτεμβρίου, ημέρα Πέμπτη, να υποδεχτούν τα σχολεία μας 15.000 μαθητές».
Ο Δήμαρχος, απαντώντας μάλιστα σε ερώτηση σχετικά με το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», ανέφερε:
«Στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» για τον Δήμο Καλαμάτας έχουν εγκριθεί αρχικά 6 σχολεία – ένας πολύ μεγάλος αριθμός, αναλογικά με τον Δήμο μας. Τα τρία πρώτα έχουν ήδη ολοκληρωθεί με την πρώτη χρηματοδότηση (ουσιαστικά ανακατασκευάστηκαν), και ακολουθούν τα υπόλοιπα τρία, σύμφωνα με την ενημέρωση που μας έκανε χθες ο Πρωθυπουργός, με τη νέα χρηματοδότηση.
Ναι, είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι. Η δουλειά που γίνεται είναι εξαιρετική και στα τρία σχολεία, με πραγματικά σημαντικές παρεμβάσεις. Αλλά δεν είναι μόνο αυτά.
Για παράδειγμα, στο Πολυκλαδικό αυτή τη στιγμή υλοποιούν οι Κτηριακές Υποδομές Α.Ε. ένα πολύ σημαντικό έργο, ύψους περίπου 400.000 ευρώ, που αφορά την άρση επικινδυνοτήτων. Είναι ξεκάθαρο –όπως είπα και πριν– ότι τα σχολεία βρίσκονται σε απόλυτη προτεραιότητα για εμάς, και θα συνεχίσουμε με την ίδια νοοτροπία».
Συνοπτικά
- Ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος, συναντήθηκε με διευθυντές σχολείων για να συζητήσουν τη συνεργασία και τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας.
- Τονίστηκε η προτεραιότητα των σχολείων, με δεσμεύσεις για συντήρηση, αναβάθμιση και χρηματοδότηση νέων εγκαταστάσεων.
- Ανακοινώθηκε αύξηση των πόρων για σχολικές καθαρίστριες και υλοποίηση έργων μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου».
- Η συνεργασία μεταξύ Δήμου και εκπαιδευτικής κοινότητας επισημάνθηκε ως συνεχής και στοχευμένη για την επίλυση διαδικαστικών ζητημάτων.