Το άρθρο περιγράφει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί του 4ου ΕΠΑΛ Πατρών λόγω αλλαγών στις ειδικότητες και μεταφοράς τους σε άλλο σχολικό συγκρότημα. Αυτές οι αλλαγές πραγματοποιήθηκαν χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες των μαθητών, δημιουργώντας αβεβαιότητα για τις ειδικότητες και τον αριθμό εγγραφών.
Επιπλέον, η έλλειψη κυλικείου και οι ελλείψεις σε εξοπλισμό και υποδομές υπονομεύουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μαθητές διεκδικούν τα αυτονόητα δικαιώματά τους για επαρκή εκπαίδευση, ενώ οι τοπικές αρχές προσπαθούν να βελτιώσουν την κατάσταση.
Το άρθρο τονίζει την ανάγκη για προσοχή στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών από το Υπουργείο και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης.
Διαβάστε αναλυτικά
Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 4ου ΕΠΑΛ ήδη από την περασμένη χρονιά βρέθηκαν αντιμέτωποι με την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί συνολικά στα ΕΠΑΛ, με ειδικότητες του 4ου ΕΠΑΛ να καταργούνται, στα πλαίσια και των αλλαγών που το τελευταίο νομοσχέδιο προβλέπει για την επαγγελματική εκπαίδευση.
Κι ενώ φέτος προστέθηκαν ειδικότητες, η απερχόμενη διοίκηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποφάσισε να μεταφέρει ειδικότητες του συγκεκριμένου ΕΠΑΛ σε διαφορετικό σχολικό συγκρότημα από αυτό που μέχρι τον Ιούνιο στεγαζόταν το σχολείο, χωρίς καμία μέριμνα για το αν μπορούν οι ανάγκες των μαθητών του να καλυφθούν στο συγκεκριμένο κτίριο και χωρίς να έχει γίνει διαχωρισμός της σχολικής κοινότητας του 4ου ΕΠΑΛ και 9ου ΓΕΛ που συστεγάζονταν. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι μαθητές, και οι οικογένειές τους να μην ξέρουν ούτε τi γίνεται με τις ειδικότητες, ούτε πόσους τελικά μπορεί να εγγράψει η κάθε ειδικότητα.
Επίσης, ένα από τα αποτελέσματα αυτής της μεταφοράς είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει κυλικείο, αφού λόγω τις ενιαίας σχολικής κοινότητας δεν έχει ακόμα προκηρυχθεί για μίσθωση, θα προκηρυχθεί παρόλα αυτά άμεσα. Στο κτίριο λειτουργούσαν όλα τα προηγούμενα χρόνια μόνο εργαστήρια του 2ου Εργαστηριακού Κέντρου.
Η Αντιδημαρχία Παιδείας και η Δευτεροβάθμια Σχολική Επιτροπή, προχωρούν στις απαραίτητες ενέργειες για να εγκατασταθεί ο εξοπλισμός της ειδικότητας των πλοιάρχων, που για δύο χρόνια έμενε στο ράφι, αφού οι ειδικότητες βρίσκονταν κυριολεκτικά «στον αέρα» με τις συνεχόμενες αλλαγές που προτείνονταν, αλλά και όσα είναι απαραίτητα να γίνουν στη σχολική μονάδα.
Στο σχολικό συγκρότημα έχει πραγματοποιηθεί μυοκτονία και απεντόμωση. Οι απεντομώσεις και οι μυοκτονίες γίνονται είτε από τις υπηρεσίες Πράσινου του Δήμου Πατρέων, είτε από εξωτερικό συνεργείο κατόπιν αιτήματος του διευθυντή του σχολείου (αν υπάρχει ένδειξη), αλλά και προληπτικά σε ορισμένα σχολεία. Όπως και οποίο πρόβλημα δημιουργηθεί σε υδραυλικές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις.
Οι μαθητές του 4ου ΕΠΑΛ διεκδικούν όσα δικαιούνται και είναι αυτονόητα για να μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα και τα εργαστήρια τους, όπως πρέπει, σε εξοπλισμό, εκπαιδευτικό υλικό και υποδομές. Το Υπουργείο και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που προτείνουν τις αλλαγές δεν μπορούν να μην λαμβάνουν υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών των ΕΠΑΛ και να τους στερούν τη δυνατότητα να φοιτούν στην ειδικότητα που πραγματικά θέλουν, εξασφαλίζοντας όλα όσα είναι απαραίτητα για την εκπαιδευτική διαδικασία.
Συνοπτικά
- Οι μαθητές και εκπαιδευτικοί του 4ου ΕΠΑΛ Πατρών αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω αλλαγών στις ειδικότητες και μεταφοράς τους σε νέο σχολικό συγκρότημα.
- Η έλλειψη κυλικείου και υλικοτεχνικής υποδομής υπονομεύει την εκπαιδευτική διαδικασία και δημιουργεί αβεβαιότητα.
- Οι μαθητές διεκδικούν τα δικαιώματά τους για επαρκή εκπαίδευση και κατάλληλο εξοπλισμό.
- Η ανάγκη προσοχής στις ανάγκες των μαθητών από το Υπουργείο και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης είναι επιτακτική για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.