ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας Καθημερινές «περιοδείες» για επιδιόρθωση ζημιών στο οδικό δίκτυο

Η Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης ενισχύει την οδική ασφάλεια με καθημερινές επιθεωρήσεις και άμεσες επεμβάσεις για την αποκατάσταση ζημιών σε εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους.

Η Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης ξεκινά καθημερινές περιπολίες και άμεσες τεχνικές επεμβάσεις για την αντιμετώπιση φθορών και ζημιών στο οδικό δίκτυο, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Η πρόσφατη σύμβαση προβλέπει καθημερινό έλεγχο σε 49 σημεία εθνικών και επαρχιακών δρόμων από εξοπλισμένα συνεργεία που θα αναλαμβάνουν την άμεση αποκατάσταση επικίνδυνων καταστάσεων.

Παράλληλα, θα πραγματοποιούνται δεκαπενθήμερες περιπολίες για την αξιολόγηση της λειτουργικότητας του δικτύου. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται με 2,4 εκατομμύρια ευρώ από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο την ταχεία αντιμετώπιση προβλημάτων και την εξασφάλιση ασφαλούς κυκλοφορίας.

Διαβάστε αναλυτικά

Με «περιπολίες» σε καθημερινή βάση και επί τόπου τεχνικές επεμβάσεις για την αποκατάσταση μικρών και μεγάλων φθορών και ζημιών σε εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους, απαντά η Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης, στη διαπιστωμένη ανάγκη εκτεταμένων συντηρήσεων του οδικού δικτύου και τη βελτίωση των επιπέδων οδικής ασφάλειας.

Η σύμβαση που υπέγραψε ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κ. Γιουτίκας, στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας με την ανάδοχο εταιρεία, προβλέπει για πρώτη φορά στα χρονικά, καθημερινό έλεγχο σε 12 σημεία εθνικών οδικών αξόνων που διέρχονται από το νομό Θεσσαλονίκης και σε 37 επαρχιακές οδούς, από πλήρως εξοπλισμένα τεχνικά συνεργεία.

Τα συνεργεία αναλαμβάνουν την άμεση και γρήγορη άρση επικίνδυνων καταστάσεων στους δρόμους (πτώση δένδρων ή ιστών, κατολισθήσεις, συσσώρευση φερτών υλών, καθαρισμό από επικίνδυνες λόγω ολισθηρότητας ουσίες, αντιμετώπιση λιμναζόντων νερών ύστερα από έντονη βροχόπτωση ή καταστροφή υπόγειου δικτύου), καθώς και την αποκατάσταση ζημιών (λακκούβες, κατεστραμμένα μεταλλικά στηθαία ασφάλειας και μέσα σήμανσης, καλύμματα φρεατίων που έχουν αφαιρεθεί ή καταστραφεί, απόφραξη φρεατίων).

Στις υποχρεώσεις τους περιλαμβάνονται επίσης:

  • Σήμανση βλαβών όταν δεν μπορούν να αποκατασταθούν άμεσα.
  • Εντοπισμός, σήμανση και αποκατάσταση ζημιών που προκύπτουν μετά από έκτακτα περιστατικά.
  • Συνεργασία με υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών (Τροχαία, Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ κ.τ.λ)

Παράλληλα, με τις καθημερινές περιπολίες σε εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους, καθιερώνονται και περιπολίες σε δεκαπενθήμερη βάση στο οδικό δίκτυο, αλλά και στις παράπλευρες οδούς εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας, με σκοπό τη σύνταξη αναφορών για το βαθμό λειτουργικότητας τους και τον προγραμματισμό έργων μεγαλύτερης κλίμακας.

Το νέο σύστημα συνεχούς παρακολούθησης και ταχείας επέμβασης σε προβληματικά σημεία του οδικού δικτύου, χρηματοδοτείται με 2,4 εκ. ευρώ από πιστώσεις του Τεχνικού Προγράμματος Ιδίων Πόρων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

«Για την εξασφάλιση συνθηκών ομαλής και ασφαλούς κυκλοφορίας στους δρόμους είναι κρίσιμο να έχουμε ανά πάσα στιγμή πλήρη εικόνα για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το οδικό δίκτυο. Είναι καθοριστικής σημασίας να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε με ταχύτητα τα προβλήματα που δημιουργούνται, φθορές του οδοστρώματος, καθιζήσεις, κατολισθήσεις και επικίνδυνες καταστάσεις. Χωρίς περιττές καθυστερήσεις, άμεσα, την ίδια στιγμή που διαπιστώνεται το πρόβλημα. Είναι ένα μεγάλο στοίχημα για εμάς και είμαι αισιόδοξος ότι με το μηχανισμό που θέτουμε το επόμενο διάστημα σε πλήρη λειτουργία, θα καταφέρουμε να είμαστε ακόμη πιο αποτελεσματικοί», επισημαίνει ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας.

Τα 49 συνολικά σημεία του εθνικού και επαρχιακού δικτύου που μπαίνουν στο εξής σε καθεστώς καθημερινής παρακολούθησης είναι:

ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ:

・ Τμήμα Ν. Χαλκηδόνα – όρια Ν. Ημαθίας.

・ Ενωτική οδός Σίνδου (από ανισόπεδο κόμβο με Ε. Ο. 1 Αθήνα – Θεσσαλονίκη έως πέρας οδού σε Βιομηχανική περιοχή Σίνδου).

・ Τμήμα ισόπεδος κόμβος με Ε. Ο. 2 Θεσσαλονίκη – Έδεσσα (Γέφυρα) έως όρια του Ν. Κιλκίς.

・ Τμήμα από ισόπεδο κόμβο με Ε.Ο.2 Θεσσαλονίκη – Έδεσσα (Διαβατά) έως όρια Ν. Κιλκίς.

・ Τμήμα ισόπεδος κόμβος Νέας Λητής – έως τα όρια Ν. Κιλκίς.

・ Τμήμα Λητή – Άσσηρος – συνάντηση με Π. Ε. Ο. Σερρών.

・ Παλαιά Εθνική οδός κάθετος άξονας Εγνατίας – Δορκάδα – Ξυλούπολη – Λαχανάς – όρια νομού Σερρών.

・ Τμήμα από πρώην στρ. Παύλου Μελά – Οδός Μ. Θεοδωράκη έως ανισόπεδο κόμβο Ωραιοκάστρου.

・Τμήμα Δερβένι – Βασιλούδι – Γερακαρού – Απολλωνία – Ασπροβάλτα – όρια νομού Καβάλας.

・ Τμήμα ισόπεδος κόμβος «Πράσινα φανάρια» – Θέρμη – όρια νομού Χαλκιδικής (μετά τα Βασιλικά).

・ Τμήμα ανισόπεδος κόμβος με εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (Κ13) – ισόπεδος κόμβος «Πράσινα φανάρια» – Αεροδρόμιο «Μακεδονία»
(γέφυρα Ανθεμούντα).

・ Συνδετήρια οδός μεταξύ Ε.Ο.67 Θεσσαλονίκη – Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Ε.Ο. Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά (Προφήτης Ηλίας).

ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ:

・ Επαρχ. Οδός Θεσσαλονίκης – Καλοχωρίου.

・ Επαρχ. Οδός Λαχανόκηποι – Σίνδος – Χαλάστρα – Κύμινα – Ν. Μάλγαρα – Ορ. Νομού).

・ Επαρχ. Οδός Αγχίαλος -Ν. Μεσήμβρια – Ξηροχώρι – Ορ. Νομού.

・ Επαρχ. Οδός Ν Χαλκηδόνας – Παρθενίου – Αδένδρου – Βραχιάς – Κυμίνων.

・ Επαρχ. Οδός Ν. Χαλκηδόνας – Κουφαλίων – Ορίων Νομού.

・ Επαρχ. Οδός Βαθυλάκου – Ορίων Νομού προς Αγιονέρι.

・ Κοινοτική Οδός από περιοχή Σίνδου προς αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκης – Αθηνών.

・ Επαρχ. Οδός Θεσσαλονίκης – Ωραιοκάστρου – Μελλισσοχωρίου – Δρυμού.

・ Επαρχ. Οδός Λητής – Δρυμού – Ορίων προς Ν. Σάντα.

・ Επαρχ. Οδός Θεσσαλονίκης (12ο χλμ. Ε.Ο. Σερρών) – Λαγκαδά – Σοχού – Ορίων Νομού.

・ Επαρχ. Οδός Πέντε Βρύσες – Όσσα – Νικόπολη- Παλαιά Εθνική Οδός Σερρών.

・ Επαρχ. Οδός Λαχανάς – Φλαμούρι – Σεβάστεια – Σοχός.

・ Επαρχ. Οδός Λαχανάς – Όρια Νομού προς Ίσωμα.

・ Επαρχ. Οδός Σοχού – Πολυδενδρίου – Ασκού.

・ Επαρχ. Οδός Στεφανινών – Λίμνης – Σκεπαστού – ορίων Νομού προς Σέρρες.

・ Επαρχ. Οδός Καρτερών – Στεφανίων – ορίων Νομού προς Κιλκίς.

・ Επαρχ. Οδός Λαγκαδά – Κολχικού- Βόλβης – Ρεντίνας.

・Επαρχ. Οδός από Ενωτική οδό των επαρχιακών με αρ. 1 και 15 μέσω Δριμίας και Αρετής.

・ Επαρχ. Οδός Ασκού – Βαγιοχωρίου.

・ Επαρχ. Οδός Ρεντίνας – Βαμβακιάς – Αρέθουσας.

・ Επαρχ. Οδός Ασκού – Φιλαδέλφειας – Λευκούδας – Αρέθουσας – Στεφανινών.

・ Επαρχ. Οδός Λαγκαδικίων – Σχολαρίου.

・ Επαρχ. Οδός Αγίου Βασιλείου – Ισόπεδος κόμβος Επ. Οδού 2 προς Χορτιάτη.

・ Επαρχ. Οδός Γερακαρούς – Ζαγκλιβερίου – Ορίων Νομού προς Δουμπιά.

・ Επαρχ. Οδός Ν. Απολλωνίας – Ασπροχώματος -Καλαμωτού – Ορίων Νομού προς Δουμπιά.

・ Επαρχ. Οδός Ν. Μαδύτου – Ορίων Νομού προς Βαρβάρα.

・ Επαρχ. Οδός Διασταύρωση Ε.Ο. 2 – Σταυρός – Όρια Νομού Χαλκιδικής.

・ Επαρχ. Οδός Ν. Απολλωνίας – Μελισσουργού – Ορίων Νομού προς Στανό.

・ Επαρχ. Οδός Ν. Ρυσίου – Ταγαράδων – Αγ. Παρασκευής – Σουρωτής – Βασιλικών.

・ Επαρχ. Οδός Βασιλικών – Περιστεράς – Λειβαδίου.

・ Επαρχ. Οδός Θεσσαλονίκης – Αρετσούς.

・ Επαρχ. Οδός Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης «Πράσινα φανάρια» – Περαίας – Ν. Επιβατών- Αγ. Τριάδας – Ν. Μηχανιώνας.

・ Επαρχ. Οδός Ισοπ. Κόμβου Επ. Οδού 27 – Πλαγιαρίου – Επανομής – Όρμου Επανομής.

・ Επαρχ. Οδός Ισοπ. Κόμβου Επ. Οδού 27 -Τριλόφου – Ορίων Νομού προς Μουδανιά.

・ Επαρχ. Οδός Θεσσαλονίκης – Ασβεστοχωρίου – Χορτιάτη – Κορυφής Κισσού.

・ Επαρχ. Οδός Θεσσαλονίκης – Πυλαίας – Πανοράματος – Διασταύρωση προς Χορτιάτη.

・Παράπλευρο Οδικό Δίκτυο της Π.Α.Θ.Ε. εντός των ορίων του Νομού Θεσσαλονίκης.

Συνοπτικά

  • Η Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης ξεκινά καθημερινές περιπολίες και τεχνικές επεμβάσεις για την αποκατάσταση ζημιών στο οδικό δίκτυο.
  • Η σύμβαση περιλαμβάνει καθημερινό έλεγχο σε 49 σημεία εθνικών και επαρχιακών δρόμων από εξοπλισμένα συνεργεία.
  • Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται με 2,4 εκατομμύρια ευρώ και στοχεύει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
  • Οι περιπολίες θα περιλαμβάνουν και αξιολογήσεις της λειτουργικότητας του δικτύου κάθε 15 ημέρες.

Σχολίασε εδώ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ