Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κώστας Κυρανάκης, ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εστιάζοντας στην αυστηροποίηση των ποινών και την εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής, που θα επιφέρει δυσβάσταχτα πρόστιμα για επανειλημμένες παραβάσεις. Στο πλαίσιο αυτό, θα εγκατασταθούν 380 κάμερες στην Αττική για την καταγραφή παραβάσεων σε πραγματικό χρόνο, ενώ οι διαδικασίες θα ψηφιοποιηθούν μέσω ηλεκτρονικών κλήσεων.
Ο Κυρανάκης τόνισε επίσης τις νέες ποινές για υπερβολική ταχύτητα, καθώς και αυστηρότερους ελέγχους στις επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων. Τέλος, παρουσίασε προτάσεις για τη χρήση λεωφορειολωρίδων από ταξί, προκειμένου να διατηρηθεί η ισορροπία μεταξύ εσόδων και οδικής ασφάλειας.
Διαβάστε παρακάτω
Σημαντικές αλλαγές στο σύστημα επιβολής προστίμων και ελέγχου των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κώστας Κυρανάκης, δίνοντας έμφαση στην αυστηροποίηση των ποινών και στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την παρακολούθηση των οδηγών.
Όπως υπογράμμισε σε δηλώσεις του το πρωί της Δευτέρας, βασικό στοιχείο του νέου πλαισίου είναι η «εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής», διευκρινίζοντας ότι «πλέον τα πρόστιμα είναι εξοντωτικά τη δεύτερη και την τρίτη φορά».
Ο κ. Κυρανάκης έκανε γνωστό πως μέσα στον Ιούλιο θα τεθούν σε λειτουργία 380 κάμερες από την Περιφέρεια Αττικής, ενώ από τον Σεπτέμβριο θα ακολουθήσει η εγκατάσταση καμερών σε μεγάλες λεωφόρους και φανάρια, στοχεύοντας στην καταγραφή των παραβάσεων σε πραγματικό χρόνο.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών, εξηγώντας ότι η ηλεκτρονική κλήση «θα έρχεται μέσω της θυρίδας του πολίτη. Έτσι είτε σε σταμάτα ο αστυνομικός στον δρόμο είτε έρχεται ψηφιακή κλήση, θα γνωρίζεις ότι εντός μιας 5ετιας έχεις 3 υποτροπές».
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο αναπληρωτής υπουργός στις νέες κυρώσεις για υπερβολική ταχύτητα, λέγοντας πως «στη νέα ποινή για όσους τρέχουν με πάνω από 200χλμ./ώρα, από την πρώτη φορά το πρόστιμο είναι 1.200 ευρώ και υπάρχει αφαίρεση διπλώματος για 1 έτος».
Επιπλέον, ανακοίνωσε αυστηρότερους ελέγχους στις επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων στα νησιά, επισημαίνοντας ότι «δεν νοικιάζουν κράνη ενώ έχουν υποχρέωση να το κάνουν».
Τέλος, σχετικά με τη χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί, ο Κώστας Κυρανάκης αποκάλυψε ότι «η εισήγηση του ΟΑΣΑ που έχω στα χέρια μου είναι να απαγορευτούν πλήρως τα ταξί. Εγώ πρότεινα μια ενδιάμεση λύση: να μην στερήσουμε το έσοδο στους οδηγούς ταξί και άρα να μπορούν να πάρουν επιβάτη αν μπουν για λίγο στη λεωφορειολωρίδα και έχω κάνει και μια υποχώρηση να μπορούν να αφήνουν επιβάτη πίσω από λεωφορεία».