Ο Χρήστος Σταϊκούρας, πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε ότι η ασφάλεια των σιδηροδρόμων αποτελεί ζήτημα κοινωνικό και εθνικό, καθώς επηρεάζει την κοινωνική εμπιστοσύνη. Παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων στη Βουλή, υπογράμμισε ότι το σχέδιο επιβεβαιώνει μια στρατηγική ευθύνης και συνέπειας που ξεκίνησε πριν το δυστύχημα των Τεμπών και συνεχίζεται εντατικά.
Το νομοσχέδιο ενισχύει την οργανωτική και λειτουργική αναδιάρθρωση του συστήματος, βασισμένο σε πέντε άξονες: θεσμικό πλαίσιο, τεχνολογία, χρηματοδοτήσεις, υποδομές και προσωπικό. Οι δράσεις στοχεύουν στη διαρκή βελτίωση της ασφάλειας, περιορίζοντας τις επιπτώσεις του ανθρώπινου λάθους και δημιουργώντας ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό σύστημα.
Διαβάστε αναλυτικά
«Tο ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων δεν είναι απλώς τεχνικό, αλλά βαθιά κοινωνικό και εθνικό, καθώς δοκιμάζει την ικανότητα να επιδείξουμε συνέχεια και σοβαρότητα σε ένα ζήτημα που αγγίζει τον πυρήνα της κοινωνικής εμπιστοσύνης: την ασφάλεια των σιδηροδρόμων» τόνισε ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, τοποθετούμενος στην ολομέλεια της Βουλής επί του νομοσχεδίου για την «αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων».
Όπως υπογράμμισε, το εν λόγω σχέδιο νόμου, αποτελεί επιβεβαίωση μιας στρατηγικής επιλογής ευθύνης και συνέπειας και την εξέλιξη μίας σταθερής, οργανωμένης εθνικής προσπάθειας που ξεκίνησε πριν το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, συνεχίστηκε μετά εντατικά και αποτελεσματικά και, σήμερα, εδραιώνεται περαιτέρω και τεχνικά.
Σημείωσε, επίσης, ότι το νομοσχέδιο υπηρετεί αυτή ακριβώς τη λογική, αποτελώντας επιχειρησιακή ωρίμανση και ενίσχυση της ευρύτερης προσπάθειας για τον σιδηρόδρομο, με βάση τον Νόμο 5167/2024, που θεμελίωσε την οργανωτική και λειτουργική αναδιάρθρωσή του.
Ακολούθως, είπε ότι η πρόοδος στον σιδηρόδρομο δεν είναι θεωρητική, είναι τεκμηριωμένη και αναγνωρισμένη με συγκεκριμένα και μετρήσιμα αποτελέσματα και εδράζεται σε πέντε άξονες:
-Θεσμικό πλαίσιο και παρακολούθηση.
-Τεχνολογικά συστήματα.
-Χρηματοδοτήσεις.
-Έργα, υποδομές, τροχαίο υλικό.
-Προσωπικό σιδηροδρομικών φορέων και υπηρεσιών.
«Οι δράσεις που έχουν υλοποιηθεί, τα έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί, οι πρωτοβουλίες που υλοποιούνται, καθώς και όσα θα ξεκινήσουν με το παρόν σχέδιο νόμου, έχουν ως σκοπό τη διαρκή ενίσχυση της ασφάλειας, τον περιορισμό των πιθανών επιπτώσεων του ανθρώπινου λάθους και τη συγκρότηση ενός σύγχρονου συστήματος λειτουργίας του σιδηροδρόμου», επεσήμανε ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Σταϊκούρας τονίζοντας ότι συνεχίζεται η προσπάθεια με όλα όσα έγιναν, αλλά και νέες δομές, πλατφόρμες, θεσμούς, τεχνολογία, επενδύσεις και ανθρώπους, που θα κάνουν το σιδηρόδρομο αξιόπιστο, ασφαλή και λειτουργικό.
Πήγη: ΑΠΕ
Συνοπτικά
- Ο Χρήστος Σταϊκούρας τόνισε ότι η ασφάλεια των σιδηροδρόμων είναι ένα κοινωνικό και εθνικό ζήτημα που επηρεάζει την εμπιστοσύνη των πολιτών.
- Το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της ασφάλειας περιλαμβάνει πέντε άξονες: θεσμικό πλαίσιο, τεχνολογία, χρηματοδοτήσεις, υποδομές και προσωπικό.
- Σημαντική έμφαση δίνεται στη μείωση των επιπτώσεων του ανθρώπινου λάθους και στη δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού συστήματος.
- Η πρόοδος στον σιδηρόδρομο είναι τεκμηριωμένη και αναγνωρισμένη με μετρήσιμα αποτελέσματα, συνεχίζοντας την οργανωμένη εθνική προσπάθεια.