Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, υπογράμμισε τη σημασία της υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, όπως το Building Information Modeling (BIM), στα έργα υποδομής, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Το ΤΕΕ στην πρώτη γραμμή του Ψηφιακού Μετασχηματισμού».
Αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση του μετρό της Αθήνας το 2029 και στην ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών μέσω στρατηγικών και πιστοποιήσεων, ενώ τόνισε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρότερες εταιρείες.
Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, ανέφερε ότι στόχος είναι η ολοκλήρωση έργων μέχρι το 2026 και η προώθηση της βιωσιμότητας μέσω σύγχρονων τεχνολογιών, υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα της συντήρησης των υποδομών.
Διαβάστε αναλυτικά
«Το BIM (Building Information Modeling) δεν συνδυάζεται μόνο με το πώς σχεδιάζεις ένα έργο, αλλά και πώς διοικείς ένα έργο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, στο συνέδριο με θέμα: «Το ΤΕΕ στην πρώτη γραμμή του Ψηφιακού Μετασχηματισμού», που διεξάγεται στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή.
Αναφέρθηκε ειδικότερα στη γραμμή 4 του μετρό, έργο το οποίο σχεδιάστηκε και θα λειτουργεί με BIM, ενώ συμπλήρωσε ότι δυσκολότερη είναι η υιοθέτηση τέτοιου είδους τεχνολογιών από μικρότερες εταιρείες.
Ο Νίκος Ταχιάος επισήμανε την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών υιοθέτησης των νέων τεχνολογιών μέσω μίας νέας συγκεκριμένης στρατηγικής. Επιπλέον, ανέφερε την ανάγκη πιστοποιήσεων, ενώ ανέλυσε τις δυνατότητες που δημιουργούν οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως το Βόρειο Τμήμα του Ε65 (Καλαμπάκα – Γρεβενά), αλλά και τα έργα στον ΒΟΑΚ, με συμπληρωματικά έργα οδικής ασφάλειας στα υφιστάμενα έργα του αυτοκινητόδρομου. Όπως είπε, στόχος είναι συγκεκριμένα τμήματα, που αντιστοιχούν σε χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης, να τα υλοποιήσουμε.
Σύμφωνα με τον Νίκο Ταχιάο, οι πόροι περιορίζονται για οδικά έργα από την ΕΕ, ενώ δεν ευνοούνται έργα στο αστικό περιβάλλον.
Όπως είπε, το μετρό της Αθήνας σχεδιάζεται για το 2029. Είναι ένα έργο που έχει μία πορεία, ωστόσο η εταιρεία έχει ζητήσει από τον ανάδοχο αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα. Το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθεί εγκαίρως, τον Φεβρουάριο του 2026. Τον Αύγουστο παραδίδεται το οδικό έργο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, ενώ συμπλήρωσε ότι οι εργασίες στο Flyover υλοποιούνται με ταχείς ρυθμούς και αναμένεται να επιταχυνθούν περαιτέρω. Ο Νίκος Ταχιάος αναφέρθηκε επίσης στις εγγενείς αδυναμίες του σιδηροδρόμου, λέγοντας ότι ο ΟΣΕ είχε μείνει σε μία παλαιότερη εποχή. «Η ανάταξη του σιδηρόδρομου είναι μία δύσκολη άσκηση», είπε.
Σύμφωνα με τον Νίκο Ταχιάο, εάν είχε ολοκληρωθεί ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός, το Κτηματολόγιο, τα Πολεοδομικά και Χωροταξικά Σχέδια, θα ήταν αδύνατον να λάβει χώρα η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ.
«Νέα έργα του ΤΕΕ: Η ανθεκτικότητα στο επίκεντρο του ψηφιακού μετασχηματισμού», ήταν το θέμα που ανέλυσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός. Όπως είπε, ως ΤΕΕ προσπαθούμε να έχουμε ως βασική προτεραιότητα το BIM και τις σύγχρονες τεχνολογίες, ενώ προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε τη δύναμη της αδράνειας, που επικρατεί στη χώρα. «Όλα τα έργα που ξεκίνησε το ΤΕΕ θα τελειώσουν», δήλωσε ο Γιώργος Στασινός, επισημαίνοντας ότι «ή θα τα κάνει το Επιμελητήριο ή δεν θα τα κάνει κανείς».
Όπως είπε ο πρόεδρος του ΤΕΕ, «δουλεύουμε για να έχουμε ολοκληρώσει τα έργα μας μέχρι το 2026. Για εμάς δεν αλλάζει κάτι από τη συνέχιση ή μη του Ταμείου Ανάκαμψης. Ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι ο χρόνος, καθώς εάν δεν κάνεις αυτό που λες στον χρόνο που λες, σε ξεπερνάει η εποχή, είπε και έκανε γνωστό ότι υπό υλοποίηση βρίσκονται έργα από το ΤΕΕ που αφορούν 9-10 υπουργεία». Σύμφωνα με τον Γιώργος Στασινό, εξίσου σημαντικό κομμάτι του έργου είναι αυτό της συντήρησής τους. Τέλος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ επισήμανε ότι «μπορούμε να ζούμε ανθρώπινα και με σχεδιασμό στο καλύτερο “οικόπεδο” του κόσμου, βελτιώνοντας και καθιστώντας το παραγωγικό μας μοντέλο βιώσιμο».
Συνοπτικά
- Ο Νίκος Ταχιάος τόνισε την ανάγκη υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, όπως το BIM, στα έργα υποδομής για την επιτάχυνση των διαδικασιών.
- Η ολοκλήρωση του μετρό της Αθήνας προγραμματίζεται για το 2029, με αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα από τον ανάδοχο.
- Ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, δήλωσε ότι στόχος είναι η ολοκλήρωση έργων μέχρι το 2026 και η προώθηση της βιωσιμότητας.
- Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρότερες εταιρείες στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών υπογραμμίζουν την ανάγκη στρατηγικών και πιστοποιήσεων.