ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Δεν είναι όπως πριν, αλλά όλοι κάτι αγοράζουν», δηλώνουν οι καταστηματάρχες για το εορταστικό ωράριο – «Αντιπαράθεση» με το ηλεκτρονικό εμπόριο

Οι καταστηματάρχες προσπαθούν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να επηρεάζει την παραδοσιακή αγορά κατά την εορταστική περίοδο.

Το εορταστικό ωράριο των Χριστουγέννων είναι πλέον σε ισχύ, με τους καταστηματάρχες να ελπίζουν σε αύξηση του τζίρου κατά 20% παρά την αυξανόμενη παρουσία του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αν και η κίνηση δεν συγκρίνεται με το παρελθόν, οι καταναλωτές αναμένεται να ψωνίσουν λόγω του εορταστικού κλίματος, παρόλο που τα χρήματα είναι περιορισμένα.

Οι καταστηματάρχες αναγνωρίζουν τη θετική επίδραση των γιορτών, αλλά σημειώνουν ότι η αγοραστική δύναμη έχει μειωθεί σε σχέση με προηγούμενα χρόνια. Οι πελάτες, κυρίως νεολαία και έφηβοι, φαίνεται να περιμένουν το δώρο των Χριστουγέννων για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους.

Διαβάστε αναλυτικά

Σε ισχύ βρίσκεται από χθες το εορταστικό ωράριο των Χριστουγέννων για τα καταστήματα, σηματοδοτώντας την έναρξη της πιο κρίσιμης περιόδου για την αγορά.

Σε ένα περιβάλλον όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει διαρκώς έδαφος, οι ιδιοκτήτες φυσικών καταστημάτων επισημαίνουν ότι η κίνηση «δεν έχει σχέση με το παρελθόν», όμως δηλώνουν συγκρατημένα αισιόδοξοι, ευελπιστώντας ότι ο τζίρος μπορεί να σημειώσει αύξηση της τάξης του 20% συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες.

«Τα χρήματα δεν φτάνουν, αλλά όλοι θα ψωνίσουμε κάτι»

Τον ρόλο που διαδραματίζει η διεύρυνση του ωραρίου στην ψυχολογία του καταναλωτή περιέγραψε ο Νίκος, ιδιοκτήτης καταστήματος με εμπειρία τεσσάρων δεκαετιών στον ίδιο δρόμο. «Το εορταστικό ωράριο βοηθάει, διότι ο κόσμος έχει κάποιες ώρες παραπάνω για να διαθέσει, λόγω του εορταστικού κλίματος, να ξεγελαστεί και να ψωνίσει. Γιατί τα χρήματα βέβαια δεν φτάνουν, αλλά αναγκαστικά λόγω εορτών, κόβουμε από αλλού για να κάνουμε κάποιο δώρο, κάτι» ανέφερε χαρακτηριστικά στο Orange Press.

Συγκρίνοντας τη σημερινή εικόνα με το παρελθόν, ο ίδιος επεσήμανε πως δεν υπάρχει «καμία σχέση με το παρελθόν», τονίζοντας πως «όταν το λες στους νέους, νομίζουν ότι τους κοροϊδεύεις. Όταν τους λες τι δουλειά υπήρχε πριν 10-15 χρόνια». Μάλιστα, περιέγραψε τη διαφορά με βάση την κίνηση των πεζών: «Από τον κόσμο που περπατάει στο δρόμο [καταλαβαίνεις τη διαφορά]. Παλιά για να περάσεις από εδώ απέναντι, μπορεί να έκανες και κάνα δυο λεπτά από τον κόσμο. Και τώρα περνάς αέρα» σημείωσε.

Ωστόσο, αναγνώρισε πως οι γιορτές λειτουργούν θετικά. «Τονώνουν αναγκαστικά. Βασικά οι εορτές, επειδή έχει καταργηθεί το δώρο… Παλιά ήταν ένας επιπλέον μισθός που έπεφτε στην αγορά. Τώρα έχει μείνει μόνο ένα 10 με 20% παραπάνω από τους άλλους μήνες, αυτό. Δεν είναι όπως ήταν παλιά» κατέληξε.

«Μας λένε «όταν πάρω το δώρο θα έρθω να ψωνίσω»»

Από την πλευρά της, η Σοφία, η οποία διατηρεί κατάστημα με είδη δώρων τα τελευταία δύο χρόνια, τονίζει ότι «ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα πέρσι. Δεν έχει [φέτος] τον κόσμο που είχε πέρσι, την κίνηση. Τώρα αρχίσαμε όμως, ευελπιστούμε ότι θα πάει καλά» δήλωσε. Όπως εξήγησε, το κατάστημά της διαθέτει είδη που δεν καλύπτουν άμεσες ανάγκες, γεγονός που δυσκολεύει την κατάσταση.

«Δεν υπάρχουν χρήματα. Κάνουν δωράκια, αλλά δεν είναι όπως ήταν άλλες χρονιές τα πράγματα, είναι λίγο πεσμένα» σημείωσε και πρόσθεσε αναφορικά με τις αγοραστικές συνήθειες: «Ναι, έπαιρνε ένα δωράκι το οποίο ήταν οικονομικά… καλύτερο. Τώρα μπαίνουν και θα πάρουν μία καρτούλα, δύο καρτούλες. Αυτό. Ο κόσμος δεν φαίνεται να έχει πολύ όρεξη. Ίσως να μην έχουν χρήματα κιόλας, να περιμένουν το δώρο τους». Σε ό,τι αφορά τις ηλικίες που σπεύδουν να ψωνίσουν σημειώνει: «Νεολαία, έφηβοι, μπόλικοι. Αλλά έχουμε και μεγάλους σε ηλικία πελάτες. Έχουμε, δεν μπορώ να πω. Πιστεύω όμως περισσότερο είναι οι έφηβοι». Κλείνοντας, μετέφερε την αναμονή των καταναλωτών για το δώρο των Χριστουγέννων: «Είναι λίγο δύσκολο, εντάξει. Γι’ αυτό πιστεύω, γιατί κάποιοι πελάτες και σήμερα [είπαν] «όταν πάρω το δώρο θα έρθω να ψωνίσω»».

Συνοπτικά

  • Το εορταστικό ωράριο έχει ξεκινήσει με τους καταστηματάρχες να ελπίζουν σε αύξηση τζίρου 20% παρά την αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου.
  • Η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί, γεγονός που επηρεάζει τις πωλήσεις σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.
  • Οι πελάτες, κυρίως νεολαία και έφηβοι, αναμένουν το δώρο των Χριστουγέννων για να ξεκινήσουν τις αγορές τους.
  • Οι ιδιοκτήτες καταστημάτων παρατηρούν μια αισθητή μείωση στην κίνηση των πελατών σε σχέση με το παρελθόν.

Σχολίασε εδώ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ