Από την 1η Δεκεμβρίου, οι επιχειρήσεις θα είναι υποχρεωμένες να δέχονται πληρωμές μέσω του συστήματος IRIS στις λιανικές συναλλαγές, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Με αποφάσεις του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, καθορίστηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές για την ενσωμάτωση των άμεσων πληρωμών στα ταμειακά συστήματα, υποχρεώνοντας τις επιχειρήσεις να εκδίδουν αποδείξεις μέσω αυτών.
Οι τεχνολογικές αλλαγές περιλαμβάνουν τροποποιήσεις στα πρωτόκολλα διασύνδεσης και καθορίζουν τη χρήση τερματικών POS και υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων. Οι εταιρείες τεχνολογίας και πληρωμών έχουν προθεσμία έως τις 28 Νοεμβρίου 2025 για να συμμορφωθούν με τις νέες προδιαγραφές.
Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται από την ΑΑΔΕ μέσω της υπηρεσίας my1521.
Διαβάστε αναλυτικά
Σε εφαρμογή τίθεται από 1/12 η υποχρέωση αποδοχής πληρωμών μέσω IRIS στις συναλλαγές με ιδιώτες (Β2C), όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, η οποία προχωρά στη συμπλήρωση του κανονιστικού πλαισίου για τη διασύνδεση των υπόχρεων επιχειρήσεων με τη Φορολογική Αρχή και την αποδοχή άμεσων πληρωμών (IRIS) στο Σημείο Πώλησης.
Με μια σειρά αποφάσεων του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, κατόπιν διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς και έχοντας ως αρχή το «Είσπραξη πληρωμής (κάρτα, IRIS) – Υποχρεωτική έκδοση απόδειξης από το ταμειακό σύστημα», οριστικοποιούνται οι τεχνικές προδιαγραφές και εντάσσονται οι νέες τεχνολογικές δυνατότητες άμεσων πληρωμών (Instant Payments) στο πλαίσιο διασύνδεσης των ταμειακών συστημάτων με την Φορολογική Διοίκηση.
Οι τεχνικές αλλαγές
Ειδικότερα, τροποποιούνται τα πρωτόκολλα διασύνδεσης των προηγούμενων αποφάσεων (Α.1098/2022 και Α.1155/2023) και ορίζεται ο τεχνικός τρόπος αποδοχής των άμεσων πληρωμών από τις επιχειρήσεις στο Σημείο Πώλησης, μέσω:
- Tερματικού ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων (POS)
- Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων (βλ. σχετικές αποφάσεις, Α.1147/2025, Α.1160/2025) Προθεσμίες Συμμόρφωσης για τους Φορείς Περαιτέρω, καθορίζονται οι προθεσμίες συμμόρφωσης για τις εταιρείες τεχνολογίας και πληρωμών, ως εξής: 1) Πάροχοι Υπηρεσιών/Μέσων Πληρωμών (Acquirers & NSPs): Προθεσμία έως 28/11/2025 για υποβολή επικαιροποιημένης Δήλωσης Συμμόρφωσης για εναρμόνιση με τις νέες προδιαγραφές. 2) Επιχειρήσεις εισαγωγής/κατασκευής/ εμπορίας ΦΗΜ και κατασκευής/ τεχνικής υποστήριξης/ εγκατάστασης και λειτουργίας ERP (Α. 1159/2025 & Α.1162/2025): Προθεσμία έως 28/11/2025 για υποβολή επικαιροποιημένης Δήλωσης Συμβατότητας για εναρμόνιση με τις νέες προδιαγραφές. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ, my1521:
- Τηλεφωνικά στο 1521, χωρίς χρέωση, εργάσιμες ημέρες από 7:00 έως 20:00
- Ψηφιακά στο my1521, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, επιλέγοντας: Θέματα Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων & myDATA > IRIS > Διασύνδεση, σύμφωνα με το ΑΠΕ
Συνοπτικά
- Από 1/12, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δέχονται πληρωμές μέσω του συστήματος IRIS στις λιανικές συναλλαγές.
- Οι τεχνικές προδιαγραφές για την ενσωμάτωσή τους στα ταμειακά συστήματα έχουν καθοριστεί από την ΑΑΔΕ.
- Οι εταιρείες τεχνολογίας και πληρωμών έχουν προθεσμία έως 28 Νοεμβρίου 2025 για να συμμορφωθούν.
- Περισσότερες πληροφορίες διατίθενται μέσω της υπηρεσίας my1521 της ΑΑΔΕ.