ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Έρχονται Black Friday και Cyber Monday: Μεγαλύτερη η διάθεση των Ελλήνων για αγορές

Η έρευνα αποκαλύπτει αυξημένη καταναλωτική διάθεση, με τους Έλληνες να προγραμματίζουν περισσότερες αγορές σε σχέση με πέρυσι κατά τις μεγάλες εκπτώσεις.

Η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές κατά την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday έχει αυξηθεί αισθητά σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ Ελλάδος. Συγκεκριμένα, το 63% των συμμετεχόντων σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις, με την ισχυρότερη πρόθεση αγορών να καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 ετών.

Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται κυρίως για τεχνολογικά είδη και ρούχα, ωστόσο υπάρχει επιφυλακτικότητα σχετικά με την πραγματική αξία των προσφορών, καθώς το 45% αμφισβητεί τις εκπτώσεις. Παρά τις επιφυλάξεις, το 81% των καταναλωτών έχει αναβάλει αγορές εν αναμονή των εκπτώσεων, ενώ οι επιχειρήσεις καλούνται να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη με διαφάνεια και αξιοπιστία.

Διαβάστε αναλυτικά

Αισθητά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι είναι η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday, όπως προκύπτει από την πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων της μεγάλης έρευνας της ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications, με τίτλο, «EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025», η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο.

Συγκεκριμένα, σχεδόν δύο στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα (63% το 2025, από 50% πέρυσι) δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, εκμεταλλευόμενοι τις εκπτώσεις των Black Friday και Cyber Monday, που «πέφτουν» εφέτος 28 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου, αντίστοιχα.

Η ισχυρότερη πρόθεση για αγορές αυτή την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 (76%), ενώ πριν έναν χρόνο πιο πρόθυμοι για αγορές εμφανίζονταν οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών. Αντίθετα, στην ηλικιακή ομάδα 50-64 μόνο το 50% των ερωτηθέντων σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές. Επιδραστικός παράγοντας στη θετική πρόθεση αγοράς φαίνεται να είναι η παρουσία παιδιών στην οικογένεια – και, κυρίως, ανηλίκων (77% πρόθεση αγοράς).

Κυρίως είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές(68% συνολικά, και 77% οι άνδρες), και ρούχα και αξεσουάρ (61% συνολικά, και 68% οι γυναίκες), σκοπεύουν να αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές. Σε μικρότερο βαθμό, οι αγορές θα κατευθυνθούν σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%), αλλά και εμπειρίες (φαγητό έξω, συναυλίες, κτλ -9%).

Παρά την ισχυρή πρόθεση για αγορές κατά την περίοδο αυτή, μία σημαντική μερίδα των καταναλωτών εμφανίζεται επιφυλακτική απέναντι στις προσφορές την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday του 2025.

Συγκεκριμένα, 45% αμφισβητεί κατά πόσο οι εκπτώσεις και προσφορές αντιστοιχούν σε πραγματικές μειώσεις τιμών, άποψη που βρίσκει μικρότερη απήχηση στους νέους 18-29 ετών (32%). Συγχρόνως, 30% των ερωτώμενων διαπιστώνουν ότι τα προϊόντα που τούς ενδιαφέρουν, σπάνια περιλαμβάνονται στις προσφορές.

Ενδιαφέρον εντοπίζεται και στο συναισθηματικό υπόβαθρο των καταναλωτών για τις εκπτώσεις στα τέλη Νοεμβρίου και στις αρχές Δεκεμβρίου: 19% των συμμετεχόντων στην έρευνα της EY Ελλάδος δηλώνουν ότι περιμένουν την Black Friday και τη Cyber Monday με ενθουσιασμό, ενώ, στον αντίποδα, 13% αναφέρουν ότι η πίεση για κατανάλωση την περίοδο αυτή, τους κουράζει ή τους αγχώνει.

Παρά τις επιφυλάξεις που διατυπώνονται, πάνω από τέσσερις στους πέντε καταναλωτές του δείγματος (81%) αναφέρουν ότι ανέβαλαν κάποιες αγορές που ήθελαν να πραγματοποιήσουν, μέχρι την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Η αυξημένη πρόθεση των καταναλωτών για αγορές αυτή την Black Friday και τη Cyber Monday, εφόσον επιβεβαιωθεί στην πράξη, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική για το λιανεμπόριο. Συγχρόνως όμως, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προβληματιστούν για τις επιφυλάξεις που εκφράζουν σημαντικές μερίδες των καταναλωτών και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για να εδραιώσουν την εμπιστοσύνη του κοινού, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αξιοπιστία των πρακτικών τους προς όφελος του καταναλωτή».

Συνοπτικά

  • Η πρόθεση των Ελλήνων για αγορές κατά τις Black Friday και Cyber Monday έχει αυξηθεί, φτάνοντας το 63% από 50% πέρυσι.
  • Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται κυρίως για τεχνολογικά είδη και ρούχα, με την ισχυρότερη πρόθεση αγορών να καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 ετών.
  • Ωστόσο, το 45% των συμμετεχόντων αμφισβητεί τη γνησιότητα των προσφορών, ενώ το 30% δηλώνει ότι τα προϊόντα τους σπάνια περιλαμβάνονται στις εκπτώσεις.
  • Παρά τις αμφιβολίες, το 81% έχει αναβάλει αγορές περιμένοντας τις εκπτώσεις, υπογραμμίζοντας την ανάγκη των επιχειρήσεων για διαφάνεια και αξιοπιστία.

Σχολίασε εδώ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ