Η Χαλκιδική φέτος αντιμετωπίζει μείωση επισκεψιμότητας και χαμηλότερες δαπάνες ανά επισκέπτη, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Interview σε 365 επιχειρήσεις. Σχεδόν το 69% των επιχειρηματιών αναφέρουν μειωμένη προσέλευση Ελλήνων παραθεριστών, ενώ το 63% σημειώνει γενική μείωση επισκεψιμότητας, αποδίδοντάς την κυρίως στην οικονομική κατάσταση των επισκεπτών.
Περισσότεροι από τους μισούς επιχειρηματίες διαπιστώνουν μειωμένες κατά κεφαλή δαπάνες, ενώ το 51% δηλώνει ικανοποιημένο από τα οικονομικά αποτελέσματα. Παρά τη γενική πτώση, ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας παραμένει υψηλότερος από πέρυσι, ενώ το 31% των επιχειρήσεων αναμένει αυξημένο τζίρο.
Διαβάστε αναλυτικά
Μειωμένη προσέλευση Ελλήνων επισκεπτών στη Χαλκιδική, αλλά και χαμηλότερη κατά κεφαλή δαπάνη, αναφέρουν οι επιχειρηματίες της περιοχής, αποδίδοντας την εικόνα αυτή στην οικονομική κατάσταση των επισκεπτών. Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία Interview, κατά τους μήνες Ιούνιο-Ιούλιο 2025, σε δείγμα 365 επιχειρήσεων-μελών του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, διαφόρων μεγεθών.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, σχεδόν επτά στους δέκα επιχειρηματίες (ποσοστό 69%) δηλώνουν μειωμένη προσέλευση Ελλήνων παραθεριστών στη Χαλκιδική κατά τη φετινή σεζόν, ενώ συνολικά η επισκεψιμότητα (κάθε εθνικότητας) κινείται φέτος σε χαμηλότερα επίπεδα, σύμφωνα με το 63% των ερωτηθέντων (στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι δηλώνει ότι είναι το 27%, ενώ μόλις 10% αναφέρει αύξηση).
Η οικονομική κατάσταση των επισκεπτών -δηλώνει το 41,4% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής- είναι ο κύριος παράγοντας που καθορίζει την πορεία της φετινής σεζόν. Σημαντικό ποσοστό ωστόσο (29,3%) υποδεικνύει ως αίτιο την τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων φιλοξενίας, εστίασης και διασκέδασης, το 16% την πολιτική-γεωπολιτική αστάθεια, το 8% την προβολή και μάρκετινγκ του προορισμού και το 4% τις καιρικές συνθήκες, ενώ το 1,3% δηλώνει «άλλο». Πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες στην έρευνα (ποσοστό 55%) αξιολογούν ως μειωμένο το επίπεδο της κατά κεφαλή δαπάνης των επισκεπτών της Χαλκιδικής φέτος. Το 38% δηλώνει ότι είναι περίπου η ίδια, ενώ μόλις το 7% θεωρεί πως είναι αυξημένη.
Παρά την πτωτική εικόνα πάντως, το 51% των επιχειρηματιών χαρακτηρίζουν ως ικανοποιητικά τα οικονομικά αποτελέσματα των επιχειρήσεών τους. Ως «καλή» αξιολογεί την κατάστασή του το 23%, ενώ το 26% τη θεωρεί κακή. Τα ίδια οικονομικά αποτελέσματα αναμένουν για το επόμενο εξάμηνο στις επιχειρήσεις τους πάνω από έξι στους 10 (ποσοστό 62%), χειρότερα το 23%, ενώ μόλις 15% προσδοκά καλύτερα. Αυξημένος (για το 31%) ή ίδιος (για το 29%) εκτιμάται ότι είναι ο τζίρος για έξι στις δέκα επιχειρήσεις, κατά δήλωση των ίδιων των επιχειρηματιών, ενώ τέσσερις στους δέκα (40%) αναφέρουν ότι μειώθηκε. Οκτώ στους δέκα σκοπεύουν να διατηρήσουν το υπάρχον προσωπικό για τον επόμενο μήνα, το 14% έχει στόχο να προσλάβει νέο και το 6% να προχωρήσει σε απολύσεις.
Ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις της Χαλκιδικής, τέλος, σημείωσε μεν οριακή πτώση σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο (στις 5 μονάδες από 5,1), αλλά παραμένει σημαντικά υψηλότερος σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, οπότε ήταν 4,1.
Συνοπτικά
- Η Χαλκιδική φέτος καταγράφει μείωση στην επισκεψιμότητα και τις δαπάνες ανά επισκέπτη, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Interview.
- Σχεδόν το 69% των επιχειρηματιών αναφέρει μειωμένη προσέλευση Ελλήνων παραθεριστών, ενώ το 63% παρατηρεί πτώση της συνολικής επισκεψιμότητας.
- Παρά την πτώση, το 51% των επιχειρηματιών δηλώνει ικανοποιημένο από τα οικονομικά αποτελέσματα των επιχειρήσεών τους.
- Ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας παραμένει υψηλότερος από πέρυσι, παρά την οριακή πτώση του τελευταίου δίμηνου.