ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πτώση τουρισμού στη Μύκονο φέτος: Ακόμη διαθέσιμα καταλύματα για Αύγουστο

Η Μύκονος αντιμετωπίζει φέτος μείωση στη ζήτηση, με τα σοκάκια της λιγότερο γεμάτα και καταλύματα ακόμη διαθέσιμα για τον Αύγουστο.

Η Μύκονος, παρόλο που παραμένει διεθνώς αναγνωρισμένος προορισμός, φέτος αντιμετωπίζει αισθητή πτώση στη ζήτηση τουριστικών υπηρεσιών. Οι κρατήσεις έχουν μειωθεί σημαντικά, ιδιαίτερα από Αμερικανούς επισκέπτες, λόγω της διεθνούς αστάθειας και της ενίσχυσης του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Επιπλέον, η αύξηση της προσφοράς καταλυμάτων μέσω πλατφορμών όπως το Airbnb και οι οικονομικές πιέσεις στα ξενοδοχεία έχουν οδηγήσει σε προσφορές και εκπτώσεις, ακόμα και για την περίοδο αιχμής του Αυγούστου. Παρά τις προκλήσεις, η Μύκονος διατηρεί τη φήμη της με ποιοτικές υπηρεσίες και παραμένει ελκυστικός προορισμός.

Διαβάστε αναλυτικά

Μπορεί η Μύκονος να παραμένει κορυφαίος προορισμός σε διεθνή αναγνωρισιμότητα και απήχηση, ωστόσο φέτος κάτι δείχνει να έχει αλλάξει. Κι αυτό γιατί καταγράφει μια αισθητή μείωση στη ζήτηση. Το διαπιστώνει κανείς περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια της τα οποία δεν είναι ασφυκτικά γεμάτα από κόσμο, όπως συνέβαινε τις προηγούμενες χρονιές. Παράλληλα στα καταστήματα εστίασης βρίσκεις ευκολότερα τραπέζι για να καθίσεις να φας ή να πιεις τον καφέ σου δίπλα στη θάλασσα, ενώ ακόμη και σήμερα υπάρχουν διαθέσιμα καταλύματα για τον Αύγουστο και μάλιστα σε ελκυστικές τιμές σε σχέση με τα δεδομένα του νησιού.

Αν και βρισκόμαστε λοιπόν στην «καρδιά» της θερινής περιόδου, με τον Δεκαπενταύγουστο να πλησιάζει, οι επισκέπτες δεν φαίνεται να σπεύδουν με τον ίδιο ρυθμό των προηγούμενων ετών. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι πάνω από 450 τουριστικά καταλύματα στο Νησί των Ανέμων, ανάμεσά τους και αρκετά πολυτελή, εμφανίζουν διαθεσιμότητα για την περίοδο από 11 έως 17 Αυγούστου, προσφέροντας εκπτώσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζουν ακόμα και το 50%.

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει μια πτώση στις κρατήσεις που τον Ιούνιο έφθασε ακόμη και στο 20%, ενώ για τους Αμερικανούς που θεωρούνται παραδοσιακοί επισκέπτες, καταγράφηκε μια μείωση περίπου 33% σε σχέση με πέρυσι. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Μαζικές ακυρώσεις έχει προκαλέσει μεταξύ άλλων η διεθνής αστάθεια καθώς επίσης και η πτώση του δολαρίου που κάνει ακριβότερες τις διακοπές. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι την 1η Ιανουαρίου ένα δολάριο ΗΠΑ αντιστοιχούσε με 0,966 ευρώ ενώ σήμερα η ισοτιμία έχει υποχωρήσει στο 1 προς 0,85 ευρώ, τουτέστιν μια πτώση της τάξης του 11,9-12,5%. Δηλαδή ο Αμερικανός πληρώνει τα ευρωπαϊκά (και κατ’ επέκταση και τα ελληνικά) προϊόντα και τις υπηρεσίες κατά 12% ακριβότερα. Ένα δείπνο π.χ. των 100 ευρώ τον Ιανουάριο αντιστοιχούσε σε περίπου 103 με 104 δολάρια, ενώ σήμερα το ίδιο δείπνο των 100 ευρώ, για τον Αμερικανό στοιχίζει 117 με 118 δολάρια. Βέβαια, για κάποιον βαθύπλουτο που έρχεται από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού ακόμη και μια τέτοια αύξηση μπορεί να μην του λέει πολλά, αλλά για τον μέσο Αμερικανό τουρίστα που επέλεγε να πάει για 3 ή 4 στη Μύκονο, μια τέτοια αύξηση μπορεί να τον βγάλει έξω από τον προϋπολογισμό του. 

Την ίδια ώρα αρκετοί έχουν στο μυαλό τους τις τιμές που ίσχυαν στο νησί τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, όπως μας αναφέρουν οι καταστηματάρχες η αλήθεια είναι πως το 2023 οι τιμές στα πάντα, από τη διαμονή έως τη διασκέδαση και τη διατροφή είχαν φθάσει στην κορύφωσή τους.

Αυτό οφειλόταν και στο γεγονός ότι αρκετοί επιχειρηματίες μετά την πανδημία του κορονοϊού και τα lockdown ήθελαν με αυτό τον τρόπο να βγάλουν τα «σπασμένα». Όταν διαπίστωσαν όμως ότι η ζήτηση άρχισε να μειώνεται, αναγκάστηκαν να ρίξουν σταδιακά τις τιμές. Την ίδια ώρα οι Ισραηλινοί, που επίσης αποτελούν καλούς πελάτες για τη Μύκονο, φέτος έχουν μειωθεί για λόγους που αφορούν κυρίως τις εντάσεις της χώρας τους με τις γειτονικές περιοχές. Από τον πόλεμο με το Ιράν μέχρι τις εξελίξεις στη Γάζα,. 

Παράλληλα, πίσω από αυτήν την αυξημένη διαθεσιμότητα δωματίων, βρίσκεται και μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο που διαμορφώνεται πλέον η τουριστική αγορά του νησιού. Η ραγδαία εξάπλωση των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, τύπου Airbnb, έχει αλλάξει τις ισορροπίες, επηρεάζοντας όχι μόνο τη συμπεριφορά των επισκεπτών αλλά και τις στρατηγικές των ξενοδοχείων. Οι ξενοδόχοι, στην προσπάθεια να διατηρήσουν ανταγωνιστικά ποσοστά πληρότητας, καταφεύγουν σε προσφορές τελευταίας στιγμής, ακόμα και στα πιο πολυτελή καταλύματα.

Η πίεση που ασκείται από την υπερπροσφορά δεν περιορίζεται μόνο στη ζήτηση. Το λειτουργικό κόστος των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί αισθητά, σε βαθμό που οι μικρές ή και συμβολικές αυξήσεις στις τιμές των δωματίων δεν επαρκούν για να απορροφήσουν τις επιβαρύνσεις. Παράλληλα, οι ταξιδιώτες τείνουν να ξοδεύουν λιγότερο μέσα στα καταλύματα, περιορίζοντας τα έσοδα από υπηρεσίες όπως η εστίαση, τα spa και οι άλλες παροχές.

Η Μύκονος, παρά τις προκλήσεις, παραμένει πόλος έλξης για το διεθνές και το ελληνικό κοινό, διατηρώντας την ισχυρή της ταυτότητα ως κορυφαίος καλοκαιρινός προορισμός. Με πλούσιο τουριστικό προϊόν, ποιοτικές υπηρεσίες και σταθερή διεθνή φήμη, το νησί των ανέμων αποδεικνύει ότι μπορεί να ανταπεξέλθει ακόμη και σε ένα πιο ανταγωνιστικό και απρόβλεπτο περιβάλλον.

Σχολίασε εδώ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ