Η αυτοκινητοβιομηχανία ΗΠΑ-Μεξικού βιώνει μια σημαντική αλλαγή, καθώς οι δασμοί στα οχήματα που κατασκευάζονται στο Μεξικό και εξάγονται στις ΗΠΑ μειώνονται από 25% σε 15%. Ο Μεξικανός υπουργός Οικονομίας, Μαρσέλο Εμπράρδ, ανακοίνωσε την απόφαση αυτή, η οποία θα ισχύσει από τις 3 Απριλίου και μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ.
Αυτή η μείωση προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο Μεξικό, το οποίο εξάγει το 80% των προϊόντων του στις ΗΠΑ. Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια περίοδο που οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες επηρεάζονται από υψηλούς δασμούς, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να περιορίσουν την παραγωγή τους.
Διαβάστε παρακάτω
Δασμοί ύψους 15%, αντί για 25%, θα επιβάλλονται πλέον στα οχήματα που κατασκευάζονται στο Μεξικό και εξάγονται στις ΗΠΑ, ανακοίνωσε χθες Τρίτη ο Μεξικανός υπουργός Οικονομίας Μαρσέλο Εμπράρδ, κάνοντας λόγο για μια νέα αμερικανική απόφαση.
Από τις 3 Απριλίου οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει δασμούς ύψους 25% στα οχήματα που εισάγονται στη χώρα, με εξαίρεση εξαρτήματα από το Μεξικό και τον Καναδά τα οποία καλύπτονται από τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου που έχουν συνάψει οι τρεις χώρες.
«Από τώρα τα οχήματα που κατασκευάζονται στο Μεξικό και έχουν προορισμό τις ΗΠΑ αντί να πληρώνουν 25% θα πληρώνουν περίπου 15%, κάτι που αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τις άλλες χώρες που εξάγουν στις ΗΠΑ», επεσήμανε ο Εμπράρδ μιλώντας σε δημοσιογράφους και διευκρινίζοντας ότι το μέτρο ενδέχεται να έχει αναδρομική ισχύ.
Στα τέλη Απριλίου ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε μέτρα για την προσωρινή μείωση των δασμών στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, οι οποίοι επηρεάζουν σχεδόν όλες τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που διαθέτουν εργοστάσια ή προμηθευτές στο εξωτερικό.
Το Μεξικό είναι μία από τις χώρες που έχει επηρεαστεί περισσότερο από τους αμερικανικούς δασμούς, καθώς το 80% των εξαγωγών του έχουν προορισμό τις ΗΠΑ, τον βασικό της εμπορικό εταίρο.
Οι συνέπειες για τη μεξικανική αυτοκινητοβιομηχανία, που εξάγει σχεδόν 3 εκατ. οχήματα ετησίως στις ΗΠΑ και αντιπροσωπεύει το 3,6% του ΑΕΠ της χώρας, είχαν γίνει ήδη αισθητές, με μεγάλους κατασκευαστές να αναγκάζονται να διακόψουν την παραγωγή τους σε κάποια εργοστάσια.
Στο Μεξικό, τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής μετά τη Βραζιλία, έχουν εργοστάσια αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford, η Nissan, η General Motors, η Stellantis και η Volkswagen.
Πηγή: ΑΠΕ