ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Από 1η Ιουλίου το ψηφιακό πελατολόγιο: Οργή από τα συνεργεία αυτοκινήτων, στο τραπέζι απεργία διαρκείας

Η ΑΑΔΕ επιβάλλει ψηφιακή καταγραφή συναλλαγών στα συνεργεία, με τους επαγγελματίες να προειδοποιούν για κινητοποιήσεις λόγω γραφειοκρατικού φόρτου και κόστους προσαρμογής.

Από την 1η Ιουλίου 2025, τίθεται σε εφαρμογή το ψηφιακό πελατολόγιο για επαγγελματίες του κλάδου επισκευής και συντήρησης οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων συνεργείων, φανοποιείων και πλυντηρίων. Οι επιχειρήσεις αυτές θα υποχρεούνται να καταχωρούν καθημερινά στοιχεία πελατών και οχημάτων.

Οι επαγγελματίες εκφράζουν την αντίθεσή τους στο μέτρο, θεωρώντας το ανεφάρμοστο και απειλούν με απεργία διαρκείας. Από την πλευρά του, το Υπουργείο Οικονομικών τονίζει ότι το μέτρο αποσκοπεί στη μείωση της φοροδιαφυγής και δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, υποστηρίζοντας ότι υπήρξε πιλοτική εφαρμογή πριν την υποχρεωτική εφαρμογή.

Διαβάστε αναλυτικά

Από την 1η Ιουλίου 2025 τίθεται σε υποχρεωτική ισχύ το ψηφιακό πελατολόγιο για μια σειρά επαγγελματικών κλάδων, με πρώτη ομάδα εφαρμογής αυτή των επιχειρήσεων που σχετίζονται με την επισκευή, τη συντήρηση και την εξυπηρέτηση οχημάτων.

Ποιους αφορά το μέτρο

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το μέτρο αφορά σε πρώτη φάση:

  • Συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων
  • Φανοποιεία
  • Πλυντήρια αυτοκινήτων
  • Χώρους στάθμευσης
  • Επιχειρήσεις εγκατάστασης συναγερμών, ηχοσυστημάτων, κτλ
  • Εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μηχανημάτων

Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να καταχωρούν καθημερινά:

  • Τον αριθμό των πελατών
  • ΑΦΜ και στοιχεία απόδειξης
  • Αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος

Σε δεύτερη φάση, η εφαρμογή θα επεκταθεί και σε άλλες επιχειρήσεις όπως χώρους εκδηλώσεων, γυμναστήρια, ξενοδοχεία και κτηματολογικά γραφεία.

Αντιδράσεις από τα συνεργεία – Στο τραπέζι απεργία διαρκείας

Έντονη είναι η αντίδραση των επαγγελματιών του κλάδου, που κάνουν λόγο για ανεφάρμοστο μέτρο χωρίς καμία μεταβατική περίοδο και απειλούν με απεργία διαρκείας.

Όπως τόνισε ο Δημήτρης Σταθάκης, ιδιοκτήτης συνεργείου, μιλώντας στο MEGA: «Αν μου έρθει ένας συνταξιούχος εδώ για να δω το αμάξι του για 5 λεπτά, θα πρέπει να τον χρεώσω το λιγότερο 20 ευρώ. Θα πρέπει να πάρω ένα άτομο το οποίο θα το πληρώνω τουλάχιστον 1.100 ευρώ τον μήνα».

«Δεν μπορώ εγώ την ώρα που εργάζομαι να μπαίνω στο γραφείο να κάνω όλη αυτήν τη διαδικασία».

«Είναι ένα απαραίτητο ψηφιακό εργαλείο για να μειωθεί περισσότερο η φοροδιαφυγή»

Απαντώντας στις αντιδράσεις, ο εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος, υπογράμμισε ότι το μέτρο δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα: «Το συγκεκριμένο μέτρο δεν εφαρμόζεται προκειμένου να σας βασανίσουμε».

Ο ίδιος ανέφερε πως υπήρξε πιλοτική εφαρμογή 2-3 μηνών, άρα δεν πρόκειται για αιφνιδιασμό. «Είναι ένα απαραίτητο ψηφιακό εργαλείο προκειμένου να μειωθεί όσο γίνεται περισσότερο η φοροδιαφυγή. (…) Δεν ήρθε κεραυνός εν αιθρία, ήταν 2-3 μήνες η πιλοτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου».

Σύμφωνα με τον Όμηρο Τσάπαλο: «Για το 2023 τα συνεργεία αυτοκινήτων δήλωσαν ένα μηνιαίο μέσο εισόδημα 665 ευρώ».

Συνοπτικά

  • Από 1η Ιουλίου 2025, το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι υποχρεωτικό για συνεργεία, φανοποιεία και πλυντήρια αυτοκινήτων.
  • Οι επαγγελματίες του κλάδου αντιδρούν έντονα, θεωρώντας το μέτρο ανεφάρμοστο και απειλούν με απεργία διαρκείας.
  • Το Υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει ότι το μέτρο αποσκοπεί στη μείωση της φοροδιαφυγής και δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.
  • Σε δεύτερη φάση, το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί και σε άλλες επιχειρήσεις, όπως γυμναστήρια και ξενοδοχεία.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ