ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Fraport Greece: Άνοδος κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, δυναμικές επενδύσεις και παράταση της τουριστικής περιόδου

Η Fraport Greece ανακοινώνει ρεκόρ επιβατικής κίνησης για το 2025, ενισχύοντας τις επενδύσεις και επεκτείνοντας την τουριστική περίοδο στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Το 2025 αναμένεται να είναι χρονιά ρεκόρ για τη Fraport Greece, διαχειριστή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας, με την επιβατική κίνηση να ξεπερνά τα 35 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 2,7% σε σχέση με το 2024. Η εταιρεία συνεχίζει τις δυναμικές επενδύσεις, έχοντας ήδη επενδύσει πάνω από 2 δισ.

ευρώ από το 2017 για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων. Η τουριστική περίοδος επεκτείνεται, ενώ η διεθνής κίνηση αυξάνεται, ενισχύοντας την τουριστική ανάπτυξη της χώρας.

Παράλληλα, η Fraport Greece προετοιμάζεται για τη διαχείριση του αεροδρομίου της Καλαμάτας από το 2026 και εξετάζει τη συμμετοχή της στην παραχώρηση των υπόλοιπων 22 περιφερειακών αεροδρομίων. Τονίζεται η ανάγκη για βιώσιμη ανάπτυξη και αναβάθμιση των υποδομών, ώστε να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, ενώ υπογραμμίζεται η σημασία της κοινωνικής συνοχής και της διατήρησης της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Διαβάστε αναλυτικά

Τo 2025 εξελίσσεται σε μία ακόμη χρονιά ρεκόρ για την Fraport Greece, τον φορέα διαχείρισης και λειτουργίας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας, δήλωσε ο Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, παρουσιάζοντας τα βασικά ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά της κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων και τη συνολική επιβατική κίνηση για το πρώτο δεκάμηνο του 2025, η οποία ξεπέρασε τα 35 εκατομμύρια επιβάτες, αυξημένη κατά 2,7% σε σχέση με το 2024. Στο ίδιο μοτίβο ανάπτυξης ήταν και ο φετινός Οκτώβριος, ο οποίος είχε αύξηση 3,7% στην επιβατική κίνηση, με 125.303 περισσότερους επιβάτες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Φέτος στο 10μηνο, οι 12 από τους 14 προορισμούς έχουν θετικό πρόσημο, με μοναδικές εξαιρέσεις, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο, όπως ανέφερε ο κ. Βήλος. Ωστόσο, παρά τις απώλειες που προκάλεσε ο σεισμός στη Σαντορίνη, η διεθνής κίνηση σημείωσε άνοδο 3,5%, παραμένοντας ο βασικός μοχλός ανάπτυξης. Το 81% της συνολικής επιβατικής κίνησης αφορά ξένους επισκέπτες, ενώ το πραγματικό ποσοστό των ταξιδιωτών από το εξωτερικό αγγίζει το 84%.

Όπως επισημάνθηκε, από την έναρξη της δραστηριότητας της εταιρείας, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έχουν ήδη υποδεχθεί περισσότερους από 248 εκατομμύρια επιβάτες, ενισχύοντας ουσιαστικά τη συνδεσιμότητα της χώρας και τη δυναμική τουριστική ανάπτυξη.

Οι επενδύσεις

Η εκτόξευση της κίνησης τα τελευταία χρόνια συνδέεται άμεσα με τις εκτεταμένες επενδύσεις που υλοποιήθηκαν από το 2017. Η συνολική επιφάνεια των τερματικών σταθμών αυξήθηκε από 200.000 σε περίπου 320.000 τ.μ., επιτρέποντας στα αεροδρόμια να εξυπηρετήσουν τη σημαντικά αυξημένη ζήτηση. Μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 2 δισ. ευρώ σε υποδομές, αναβάθμιση και επέκταση αεροδρομίων, ενώ κάθε χρόνο προστίθενται περίπου 50 εκατ. ευρώ για τον συνεχή εκσυγχρονισμό τους.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο κ. Alexander Zinell, CEO της Fraport Greece, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την πορεία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και τη φετινή τουριστική περίοδο, η οποία υπογραμμίζει την ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού και τον ρόλο της χώρας ως διεθνούς προορισμού. Τα αποτελέσματα αυτά μας γεμίζουν ικανοποίηση αλλά και ευθύνη, καθώς η Fraport Greece συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό να επενδύει στις υποδομές, να ενισχύει τη συνεργασία με όλους τους φορείς προς μία ισορροπημένη ανάπτυξη και να δημιουργεί μοναδικές εμπειρίες για τους επιβάτες, στηρίζοντας ταυτόχρονα την ανάπτυξη και την εξέλιξη του κλάδου.»

Ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, ανέφερε: «Η σταθερά ανοδική πορεία της επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμιά μας αποτυπώνει τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού και επιβεβαιώνει τη διεθνή ανταγωνιστικότητα των προορισμών που εξυπηρετούμε. Ως Fraport Greece, βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της τουριστικής αλυσίδας, επενδύοντας με συνέπεια στη συνεχή αναβάθμιση των υποδομών, στη βελτίωση των υπηρεσιών και στην υιοθέτηση καινοτόμων λύσεων που ενισχύουν την εμπειρία του ταξιδιώτη. Μέσα από τη στενή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά τις προκλήσεις, συμβάλλοντας ενεργά στην εθνική στρατηγική για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου — με σεβασμό στη μοναδικότητα κάθε προορισμού και με ενεργή συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών στο κοινό αναπτυξιακό όραμα.»

Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Ειδική αναφορά έγινε από τον κ. Βήλο και στη νέα παραχώρηση για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, όπου η διαχείριση στο πλαίσιο της συμφωνίας με το Υπερταμείο θα ξεκινήσει στις αρχές του 2026, από την κοινοπραξία Fraport AG – Όμιλος Κοπελούζου – Όμιλος Κωνσταντακόπουλου. Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει την ανάληψη της διοίκησης, διαχείρισης, ανάπτυξης και λειτουργίας του αεροδρομίου «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», το οποίο αναμένεται να αναβαθμιστεί σημαντικά.

Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας παρουσιάζει φέτος αύξηση της τάξης του 8,6% με μία επιβατική κίνηση που θα κλείσει κοντά στις 380 χιλιάδες επιβάτες έως το τέλος της χρονιάς.

«Από την έναρξη της παραχώρησης έχουμε 36 μήνες να ολοκληρώσουμε τις επενδύσεις και πρόθεσή μας είναι να υπάρξει ένας τριπλάσιου μεγέθους τερματικός σταθμός από τα 3.000 τ.μ. που είναι τώρα στα 9.000 τ.μ. με στόχο να ολοκληρώσουμε την επένδυση νωρίτερα σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης παραχώρησης» είπε ο ίδιος εκτιμώντας ότι το νέο αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο το 2028. Ωστόσο, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Βήλος από τον Ιανουάριο θα ξεκινήσουν οι πρώτες μικρές διορθωτικές κινήσεις προκειμένου να βελτιωθεί η εικόνα και η εμπειρία στον υφιστάμενο σταθμό.

Αναφορικά με το ενδιαφέρον της Fraport Greece για συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση των υπόλοιπων 22 περιφερειακών αεροδρομίων, ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Βήλος ανέφερε: «Οτιδήποτε αφορά σε νέα αεροδρόμια η Fraport δηλώνει παρούσα. Ξέρουμε ότι γίνεται μία επεξεργασία και όταν βγει το τεύχος και δούμε τα ζητούμενα, θα το εξετάσουμε και θα αποφασίσουμε ανάλογα».

Γιατί η Ελλάδα πρέπει να «τρέξει» τη βιώσιμη ανάπτυξη πριν χαθεί το πλεονέκτημα

Σε μια τοποθέτηση με μήνυμα προς την κατεύθυνση της επόμενης ημέρας του ελληνικού τουρισμού, ο κ. Βήλος υπογράμμισε ότι η συνεχιζόμενη επιτυχία δεν πρέπει να δημιουργεί εφησυχασμό. Όπως σημείωσε, από το 2021 και μετά η Ελλάδα καταγράφει χρονιές–ρεκόρ, όμως αυτό ανεβάζει τον πήχη και επιβάλλει διαρκή εγρήγορση ώστε η χώρα να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.

Η ανάπτυξη, όπως τόνισε, δεν μπορεί να είναι αυτοσκοπός, αλλά πρέπει να γίνεται με τρόπο βιώσιμο και με σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες. Η αύξηση των τουριστικών ροών σε ορισμένες περιοχές έχει ήδη προκαλέσει φαινόμενα δυσαρέσκειας και συζητήσεις για υπερτουρισμό, γεγονός που, όπως είπε, μπορεί τελικά να λειτουργήσει αντίστροφα και να μειώσει την επισκεψιμότητα. Κεντρικό ζητούμενο, επομένως, είναι η κοινωνική συνοχή και η ισορροπία ανάμεσα στην τουριστική ανάπτυξη και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Έμφαση έδωσε και στο ζήτημα του ανθρώπινου δυναμικού, χαρακτηρίζοντάς το ως μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της μεταπανδημικής εποχής. Η έλλειψη εξειδικευμένου και επαρκούς προσωπικού δεν είναι, όπως είπε, ένα πρόσκαιρο φαινόμενο. Για τον λόγο αυτόν, όλοι οι φορείς του τουρισμού οφείλουν να γίνουν πιο ελκυστικοί εργοδότες, ικανοί να προσελκύουν και να διατηρούν εργαζομένους με τις απαραίτητες δεξιότητες. Η ποιότητα των υπηρεσιών, υπογράμμισε, πρέπει να συμβαδίζει με τις τιμές που καλείται να πληρώσει ο επισκέπτης.

Η ανάγκη για αναβάθμιση των υποδομών —σε δίκτυα, δρόμους, μεταφορές— αποτελεί επίσης προϋπόθεση για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας, καθώς πολλοί δημοφιλείς προορισμοί έχουν αρχίσει να δέχονται πιέσεις. Το παραδοσιακό μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» δεν αρκεί πλέον, τόνισε ο κ. Βήλος. Οι νεότερες γενιές αναζητούν εμπειρίες συνδεδεμένες με την ταυτότητα κάθε προορισμού, οι οποίες και θα κάνουν τη διαφορά στη μελλοντική τουριστική ανάπτυξη.

Ο ίδιος χαιρέτισε τη βελτίωση που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, υπογραμμίζοντας ότι η προσπάθεια αυτή πρέπει να συνεχιστεί.

Την ανασκόπηση της πορείας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ακολούθησε πάνελ συζήτησης, στο οποίο συμμετείχαν η κα. Ελένη Μητράκη, Διευθύντρια Τουριστικής Προβολής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), ο κ. Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, και η κα. Χριστίνα Καράμπελα, Διευθύνουσα Σύμβουλος qed Social & Market Research. Τη συζήτηση συντόνισε η κα. Κατερίνα Πολλάτου, Airline Marketing & Development Manager/ Commercial & Business Development της Fraport Greece

Η συζήτηση ανέδειξε τις νέες τάσεις, τις ευκαιρίες και τις προοπτικές στον τουρισμό και τις αερομεταφορές, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας, της κοινής στόχευσης αλλά και της ισορροπίας ανάμεσα στην ανάπτυξη και τη διαφύλαξη των χαρακτηριστικών των τοπικών κοινωνιών.

Συνοπτικά

  • Το 2025 αναμένεται να καταγραφεί ρεκόρ επιβατικής κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece, με πάνω από 35 εκατομμύρια επιβάτες.
  • Η εταιρεία έχει επενδύσει άνω των 2 δισ. ευρώ από το 2017 για την αναβάθμιση και επέκταση των υποδομών των αεροδρομίων.
  • Η Fraport Greece προγραμματίζει τη διαχείριση του αεροδρομίου της Καλαμάτας από το 2026 και εξετάζει συμμετοχή στη παραχώρηση άλλων 22 αεροδρομίων.
  • Τονίζεται η ανάγκη για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, με σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Σχολίασε εδώ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ