Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (Σ.Α.Τ.Α.) προχωρά σε 18ωρη απεργία από τα ξημερώματα της Κυριακής, 22 Σεπτεμβρίου, για να συμμετάσχουν τα μέλη του σε έκτακτη γενική συνέλευση. Οι αυτοκινητιστές διαμαρτύρονται για την υποβάθμιση του ρόλου τους και την είσοδο μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων στο μεταφορικό έργο, καταγγέλλοντας την πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση που επιτρέπει αστική μεταφορά και από Ι.Χ.
με οδηγό. Ο πρόεδρος του Σ.Α.Τ.Α., Θύμιος Λυμπερόπουλος, δηλώνει ότι ο κλάδος βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή και ανακοινώνει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Καλεί σε συνεχή δράση για την προστασία της βιωσιμότητας του επαγγέλματος και την οικονομική αξιοπρέπεια των επαγγελματιών, υπογραμμίζοντας την ανάγκη άμεσης αντίδρασης.
Διαβάστε αναλυτικά
Σε νέα απεργία 18 ωρών από τις 12 τα ξημερώματα Κυριακής προς Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου, προχωρά το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (Σ.Α.Τ.Α.) προκειμένου να συμμετάσχουν όσο το δυνατόν περισσότεροι εκ των μελών του στην έκτακτη γενική συνέλευση του κλάδου, η οποία θα διεξαχθεί στις 10 το πρωί της Δευτέρας.
Οι αυτοκινητιστές κάνουν λόγο για «υποβάθμιση του ρόλου» του Συνδικάτου και «ανεξέλεγκτη είσοδο μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων στο μεταφορικό έργο».
Σε ανακοίνωσή του, το Σ.Α.Τ.Α. αναφέρει ότι «βρισκόμαστε μπροστά σε μια κρίσιμη και επικίνδυνη καμπή για τον κλάδο μας. Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά χθες, σε συνέντευξη τύπου, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (Σ.Α.Τ.Α.), Θύμιος Λυμπερόπουλος: “Δεν θα κάνουμε πίσω. Πάνε να μας τελειώσουν, να τελειώσουν με το ελεύθερο επάγγελμα του ταξιτζή και να δώσουν τη δουλειά μας στους ιδιώτες. Θα κάνουμε νέες απεργίες, αλλά όχι συνεχόμενα για να μπορέσει να αντέξει ο κλάδος. Όμως, θα είμαστε συνέχεια σε δράση, με διάφορες μορφές κινητοποιήσεων. Δεν θα τους αφήσουμε να μας τελειώσουν, να είστε σίγουροι”. Ανακοίνωσε επίσης προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) με στόχο να καταπέσει η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Τουρισμού και Υποδομών και Μεταφορών, «με την οποία ανοίγει ο δρόμος της αστικής μεταφοράς και στα Ι.Χ. με οδηγό». Αποτελεί, όπως είπε, «ευθεία παραβίαση των συνταγματικών διατάξεων και των θεμελιωδών κανόνων της υφιστάμενης νομοθεσίας, σύμφωνα με την οποία η συγκεκριμένη δυνατότητα ανήκει αποκλειστικά και μόνο στα ταξί».
Τα σενάρια περί πλήρους απελευθέρωσης του μεταφορικού έργου επανέρχονται πιο έντονα από ποτέ και απειλούν ευθέως:
– Την βιωσιμότητα του επαγγέλματός μας
– Την οικονομική αξιοπρέπεια χιλιάδων οικογενειών
– Τη νόμιμη λειτουργία του ταξί ως δημόσιας υπηρεσίας μεταφοράς
Κυρανάκης και Κεφαλογιάννη καταστρατηγούν αντισυνταγματικά μέσω Κ.Υ.Α. την έννοια της αστικής μεταφοράς όπως ορίζει ο νόμος και τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια.
Υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση – Φορολογικό – Πειρατεία – Υποκλοπή Μεταφορικού Έργου – Πολυεθνικές μας τελειώνουν.
Η υποβάθμιση του ρόλου μας και η ανεξέλεγκτη είσοδος μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων στο μεταφορικό έργο δεν είναι ένα μακρινό σενάριο – είναι ήδη σε εξέλιξη με τις ευλογίες της κυβέρνησης.
Η παρουσία όλων είναι επιβεβλημένη.
Αν δεν αντιδράσουμε τώρα, αύριο ίσως είναι αργά.
Εμείς ή αυτοί.
Όλοι στη Γενική Συνέλευση να αποφασίσουμε για το μέλλον μας. Όλοι στον αγώνα», καταλήγει η ανακοίνωση.
Συνοπτικά
- Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (Σ.Α.Τ.Α.) προχωρά σε 18ωρη απεργία από το ξημέρωμα της Κυριακής για να συμμετάσχει σε έκτακτη γενική συνέλευση. Οι αυτοκινητιστές διαμαρτύρονται για την υποβάθμιση του ρόλου τους και την είσοδο ιδιωτικών συμφερόντων στο μεταφορικό έργο. Ο πρόεδρος του Σ.Α.Τ.Α. προγραμματίζει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της πρόσφατης Κοινής Υπουργικής Απόφασης. Η κατάσταση θεωρείται κρίσιμη για την βιωσιμότητα του επαγγέλματος και την οικονομική αξιοπρέπεια των επαγγελματιών.