Το υπουργείο Παιδείας εξετάζει πέντε βασικούς άξονες για την καθιέρωση ενός εθνικού απολυτηρίου, με στόχο τη διασφάλιση του αδιάβλητου των εξετάσεων που θα καθορίζουν τον βαθμό αποφοίτησης. Κεντρικά στοιχεία περιλαμβάνουν την εποπτεία από ανεξάρτητη αρχή, τη χρήση τράπεζας θεμάτων, τη διόρθωση από ειδικό σώμα αξιολογητών και την ψηφιοποίηση των γραπτών.
Το νέο σύστημα προβλέπει την αντικατάσταση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ με βαθμολογικό όριο 10, ενώ τα πανεπιστήμια θα έχουν λόγο στην επιλογή των φοιτητών. Οι τελικές προτάσεις θα συζητηθούν στον εθνικό διάλογο, με στόχο την εφαρμογή από το σχολικό έτος 2026-2027.
Διαβάστε αναλυτικά
Πέντε βασικοί άξονες εξετάζονται από το υπουργείο Παιδείας για το εθνικό απολυτήριο. Βασικός στόχος είναι να διασφαλίζεται και με το νέο καθεστώς το αδιάβλητο των εξετάσεων, που θα καθορίζουν τον βαθμό του απολυτηρίου. Οι σχετικές δικλείδες θα τεθούν στο τραπέζι του εθνικού διαλόγου.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής της Κυριακής», την όλη διαδικασία θα εποπτεύει ανεξάρτητη αρχή, τα θέματα θα αντλούνται από την τράπεζα θεμάτων, ενώ η διόρθωση θα γίνεται από ειδικό σώμα αξιολογητών. Τα γραπτά θα ψηφιοποιούνται, ώστε να διασφαλίζεται πλήρως η αντικειμενικότητα.
Παράλληλα, η ισχύουσα ελάχιστη βάση εισαγωγής για τα ΑΕΙ θα αντικατασταθεί με βαθμολογικό όριο 10 στο εθνικό απολυτήριο, ενώ τα ίδια τα πανεπιστήμια θα έχουν πλέον λόγο στην επιλογή των φοιτητών τους.
Οι τελικές προτάσεις και οι ασφαλιστικές δικλείδες του νέου συστήματος θα συζητηθούν στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου, με στόχο την εφαρμογή του εθνικού απολυτηρίου από το σχολικό έτος 2026-2027.
Συνοπτικά
- Το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει την καθιέρωση εθνικού απολυτηρίου με πέντε βασικούς άξονες για την εξασφάλιση του αδιάβλητου των εξετάσεων.
- Η διαδικασία θα εποπτεύεται από ανεξάρτητη αρχή, με θέματα από τράπεζα θεμάτων και διόρθωση από ειδικό σώμα αξιολογητών.
- Η ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ θα αντικατασταθεί με βαθμολογικό όριο 10, δίνοντας στα πανεπιστήμια ρόλο στην επιλογή φοιτητών.
- Οι τελικές προτάσεις θα παρουσιαστούν στον εθνικό διάλογο, με στόχο την εφαρμογή του συστήματος από το σχολικό έτος 2026-2027.