ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στα σκαριά η κατασκευή σταθμού Μετρό στην καρδιά του νέου πάρκου του Ελληνικού

Το Υπουργείο Υποδομών και η Lamda Development συζητούν την προσθήκη σταθμού μετρό στο υπερσύγχρονο πάρκο 230 στρεμμάτων, στο πλαίσιο της επέκτασης του δικτύου.

Το Υπουργείο Υποδομών εξετάζει την κατασκευή σταθμού μετρό εντός του νέου υπερσύγχρονου πάρκου του Ελληνικού, που εκτείνεται σε 230 στρέμματα, σε συνεργασία με την Lamda Development. Ο νέος σταθμός θα συνδέεται με την προγραμματισμένη επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα, προσφέροντας άμεση πρόσβαση στο αναπτυσσόμενο μητροπολιτικό κέντρο.

Η δημιουργία του σταθμού αναμένεται να ενισχύσει την αξία της περιοχής και να διευκολύνει τη μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών. Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το έργο λόγω πανδημίας και οικονομικών αναταραχών, οι υπεύθυνοι εκφράζουν αισιοδοξία για την ολοκλήρωση των υποδομών και την ανάπτυξη της περιοχής έως το 2027.

Διαβάστε αναλυτικά

Την προοπτική να κατασκευαστεί σταθμός του μετρό εντός της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού που αυτή την περίοδο μετατρέπεται σε ένα τεραστίων διαστάσεων υπερσύγχρονο πάρκο, άνω των 230 στρεμμάτων, εξετάζει το Υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία Lamda Development.

Το σενάριο σχετίζεται με τη σχεδιαζόμενη επέκτασης της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα και, εφόσον προχωρήσει, θα αλλάξει τα δεδομένα στην περιοχή, προσφέροντας άμεση πρόσβαση στο νέο μητροπολιτικό κέντρο που διαμορφώνεται.

Η δημιουργία σταθμού μετρό μέσα στο ακίνητο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού εκτιμάται ότι θα ενισχύσει σημαντικά την αξία της επένδυσης, θα διευκολύνει τη μετακίνηση κατοίκων, εργαζομένων και επισκεπτών και θα ενδυναμώσει τον χαρακτήρα του ως μιας σύγχρονης αστικής περιοχής που φιλοδοξεί να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης.

Θυμίζουμε ότι η Γραμμή 2 του μετρό της Αθήνας που εγκαινιάστηκε το 2000, είναι η γραμμή Ανθούπολη – Ελληνικό, η οποία στους χάρτες απεικονίζεται με κόκκινο χρώμα. Ολόκληρη η γραμμή είναι υπόγεια και έχει διεύθυνση Βορρά – Νότου Σήμερα, ξεκινάει από την συνοικία της Ανθούπολης του Περιστερίου, διέρχεται από τα Σεπόλια και το κέντρο της Αθήνας (Ομόνοια και Σύνταγμα), συνεχίζει νότια μέσα από τον Νέο Κόσμο και τη Δάφνη και προχωρά κάτω από τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, για να καταλήξει στο Ελληνικό, και ειδικότερα στο ύψος που η Βουλιαγμένης συναντά τις λεωφόρους Ελευθερίου Βενιζέλου και Ιασωνίδου. Τώρα λοιπόν, μελετάται στο Ελληνικό να έχουμε και δεύτερο σταθμό, εντός του πάρκου The Εllinikon και ακολούθως να εκτείνεται προς:

  • Άνω Γλυφάδα (Πλατεία Μακεδονίας), που είχε αρχική χωροθέτηση τη συμβολή των οδών Βουλιαγμένης και Βέμπο
  • Λεωφ. Βουλιαγμένης/Γρ. Λαμπράκη (Βουλιαγμένης και Λαμπράκη, Πυρνάρι)
  • Γλυφάδα (Πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου), όπου θα ανταποκρίνεται με το τραμ στην στάση Πλατεία Βάσως Κατράκη.

Μιλώντας στο συνέδριο του Economist, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, κ. Οδυσσέας Αθανασίου, εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για την πορεία του έργου του μητροπολιτικού πάρκου, τονίζοντας ότι σε δύο χρόνια από σήμερα, το Ελληνικό θα αρχίσει να αποκτά ζωή, καθώς θα έχουν ολοκληρωθεί πολλές από τις βασικές υποδομές αλλά και σημαντικά κτίρια. Σύμφωνα με όσα ανέφερε, μέχρι τότε θα έχουν προχωρήσει έργα όπως η διαμόρφωση του ρέματος των Τραχώνων, η ολοκλήρωση της υπογειοποίησης της λεωφόρου Ποσειδώνος, η αναβάθμιση της μαρίνας του Αγίου Κοσμά, καθώς και μια σειρά οικιστικών αναπτύξεων τόσο στην παραλιακή ζώνη όσο και σε άλλες περιοχές της έκτασης.

Ιδιαίτερη θέση στο project καταλαμβάνει το εμπορικό κέντρο Riviera Galleria, που φιλοδοξεί να μετατραπεί σε νέο σημείο αναφοράς για την αγορά και την ψυχαγωγία. Παράλληλα, δρομολογούνται σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις, που θα προσδώσουν έναν ισχυρό κοινωνικό και πολιτιστικό χαρακτήρα στη νέα γειτονιά που δημιουργείται. Ένα ακόμη έργο-ορόσημο αποτελεί ο εντυπωσιακός πύργος κατοικιών Riviera Tower, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2027 και να προσφέρει μοναδικές κατοικίες με θέα στο παραλιακό μέτωπο.

Ήδη αυτή τη στιγμή αποτελεί το υψηλότερο κτήριο στη χώρα μας, καθώς ξεπέρασε τα 115 μέτρα και είναι ορατό ακόμη και από τον Πειραιά. Μέχρι το τέλος του μεθεπόμενου έτους θα έχουν παραδοθεί πάνω από 1.000 νέες κατοικίες, φιλοδοξώντας να καλύψουν τη ζήτηση τόσο για μόνιμη στέγαση όσο και για επενδυτικούς σκοπούς.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του σχεδιασμού είναι η πρόβλεψη για πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο συνολικού μήκους 45 χιλιομέτρων, ο οποίος θα ολοκληρωθεί έως το 2027 και θα συνδέει διάφορες ζώνες της τεράστιας έκτασης.

Πρόκειται για έργο που αναμένεται να προσδώσει σημαντική αξία στον δημόσιο χώρο και να συμβάλει στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος φιλικού προς τους κατοίκους και τους επισκέπτες, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης. Ωστόσο, η πορεία μέχρι σήμερα δεν υπήρξε χωρίς δυσκολίες.

Ο κ. Αθανασίου αναφέρθηκε ανοιχτά στις προκλήσεις που κλήθηκε να διαχειριστεί η Lamda Development τα τελευταία χρόνια, περιγράφοντας την κατάσταση ως «τέλεια καταιγίδα». Η πανδημία, οι γεωπολιτικές αναταράξεις και οι πολεμικές συγκρούσεις επηρέασαν δραματικά την οικονομία, οδηγώντας σε σημαντική άνοδο του κόστους κατασκευής και δημιουργώντας πολλαπλά εμπόδια στην υλοποίηση του έργου. Μάλιστα, όπως παραδέχθηκε ο ίδιος, αν γνώριζε εκ των προτέρων το μέγεθος αυτών των δυσκολιών, ίσως να μην είχε αναλάβει την ευθύνη ενός τόσο μεγάλου εγχειρήματος.

Συνοπτικά

  • Το Υπουργείο Υποδομών σχεδιάζει την κατασκευή σταθμού μετρό στο νέο πάρκο του Ελληνικού, σε συνεργασία με την Lamda Development.
  • Ο σταθμός θα συνδέεται με την επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα, προσφέροντας άμεση πρόσβαση στο μητροπολιτικό κέντρο.
  • Η δημιουργία του σταθμού αναμένεται να ενισχύσει την αξία της περιοχής και να διευκολύνει τη μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών.
  • Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το έργο, οι υπεύθυνοι εκφράζουν αισιοδοξία για την ολοκλήρωσή του έως το 2027.

Σχολίασε εδώ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ