ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Όλοι έχουν άποψη, αλλά λίγοι εξετάζουν τι ταιριάζει στον ίδιο τον υποψήφιο» – Τι αποκαλύπτει σύμβουλος σταδιοδρομίας για τα μηχανογραφικά

Η κρίσιμη περίοδος των μηχανογραφικών ξεκινά στις 8 Ιουλίου, με ειδικούς να τονίζουν τη σημασία των προσωπικών κλίσεων έναντι των εξωτερικών πιέσεων.

Με την ανακοίνωση των βαθμολογιών των πανελληνίων, οι υποψήφιοι στρέφονται στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, που θα είναι διαθέσιμο από 8 έως 17 Ιουλίου.

Ο σύμβουλος σταδιοδρομίας Στράτος Στρατηγάκης τονίζει τη σημασία της προσωπικής επιθυμίας και ικανοτήτων στην επιλογή σπουδών, προειδοποιώντας ότι οι εξωτερικές πιέσεις και οι περσινές βάσεις μπορεί να είναι παραπλανητικές.

Συνιστά στους υποψηφίους να επιλέγουν το επιστημονικό αντικείμενο που τους ενδιαφέρει και να μην παραβλέπουν χαμηλόβαθμα τμήματα για να διασφαλίσουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Διαβάστε αναλυτικά

Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών των πανελληνίων, η προσοχή χιλιάδων υποψηφίων και των οικογενειών τους στρέφεται πλέον στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου. Η σχετική πλατφόρμα αναμένεται να ανοίξει στις 8 Ιουλίου και να παραμείνει διαθέσιμη έως περίπου τις 17 του μήνα, ενώ τα αποτελέσματα εισαγωγής αναμένονται γύρω στις 24 με 25 Ιουλίου.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο μαθηματικός και σύμβουλος σταδιοδρομίας Στράτος Στρατηγάκης υπογράμμισε ότι η επιλογή σπουδών είναι μια κρίσιμη απόφαση που δεν πρέπει να στηρίζεται στην τύχη ή σε εξωτερικές πιέσεις, αλλά να γίνεται με βάση τις πραγματικές επιθυμίες, τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες κάθε υποψηφίου.

Όπως ανέλυσε ο ίδιος, υπάρχουν τρεις βασικοί άξονες που πρέπει να καθοδηγούν την απόφαση:

  1. Ο δρόμος της καρδιάς: «Αυτό που θέλω να σπουδάσω είναι το πιο κρίσιμο κριτήριο από όλα», ανέφερε. Όπως είπε, η επιλογή πρέπει να βασίζεται στο ενδιαφέρον του υποψηφίου για τα μαθήματα της σχολής. «Αν δεν μου αρέσουν τα μαθήματα, δεν θα τα διαβάσω και δεν θα πάρω πτυχίο», τόνισε χαρακτηριστικά. Έφερε ως παράδειγμα τη Νομική Αθηνών, όπου πολλοί φοιτητές λιμνάζουν γιατί οδηγήθηκαν εκεί βάσει μορίων και όχι επιθυμίας.
  2. Η ικανότητα να ολοκληρώσω τις σπουδές: Σύμφωνα με τον Στράτο Στρατηγάκη, το 30% των φοιτητών δεν καταφέρνει ποτέ να πάρει πτυχίο, είτε λόγω κακής επιλογής είτε λόγω αντικειμενικής αδυναμίας. «Υπάρχουν παιδιά που επιλέγουν σχολές με φυσικοχημικά μαθήματα ενώ έχουν πάρει “διαζύγιο” με τις θετικές επιστήμες από την Α’ Λυκείου», επεσήμανε.
  3. Το πιθανό επάγγελμα: Αν και σημαντικό, το επαγγελματικό μέλλον δεν πρέπει να μπαίνει πρώτο στη σειρά προτεραιότητας. «Ένα στα τέσσερα παιδιά φεύγει από τη Σχολή Ευελπίδων τον πρώτο μήνα, γιατί δεν του αρέσει η στρατιωτική ζωή -πήγε για τον μισθό», υπογράμμισε. Και προειδοποίησε: «Αν δεν σου αρέσει η δουλειά σου, θα είσαι δυστυχισμένος. Και η δυστυχία στη μισή σου μέρα δεν σου επιτρέπει να είσαι καλά στην άλλη μισή».

Στη συνέχεια, όπως σημείωσε ο ίδιος: «Ο θόρυβος είναι επικίνδυνος», αναφερόμενος στην επιρροή που ασκούν γονείς, καθηγητές, γείτονες και φίλοι. «Όλοι έχουν άποψη, αλλά λίγοι κοιτάζουν αν αυτή η άποψη ταιριάζει στον ίδιο τον υποψήφιο. Εξίσου παραπλανητική μπορεί να είναι και η ενασχόληση με τις περσινές βάσεις».

«Οι βάσεις εκφράζουν μόνο τη ζήτηση, όχι την επιθυμία», είπε.

Η συμβουλή του προς τους υποψήφιους είναι να επιλέγουν πρώτα επιστημονικό αντικείμενο, το οποίο καλύπτει το ενδιαφέρον τους. Από εκεί και πέρα, μπορούν να βρουν σχολές σε ευρύ φάσμα μορίων, από 8.000 έως και 18.000. Όπως εξήγησε, «αν έχω πολλά μόρια, θα μπω στην πρώτη επιλογή. Αν όχι, θα κάνω συμβιβασμούς ως προς την πόλη ή το τμήμα, αλλά όχι στο αντικείμενο».

Τέλος, ο Στράτος Στρατηγάκης προέτρεψε τους υποψηφίους να δηλώσουν σχολές με βάση την επιθυμία τους και όχι τις βάσεις, και να μην παραλείψουν χαμηλόβαθμα τμήματα, ώστε να διασφαλίσουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Συνοπτικά

  • Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου είναι κρίσιμη και απαιτεί προσεκτική σκέψη από τους υποψηφίους.
  • Ο Στράτος Στρατηγάκης προτείνει να βασιστούν οι επιλογές σπουδών στις προσωπικές επιθυμίες και ικανότητες του κάθε υποψηφίου.
  • Η επιλογή σχολής πρέπει να γίνεται με γνώμονα το ενδιαφέρον για τα μαθήματα και όχι μόνο τις βάσεις εισαγωγής.
  • Η αποφυγή εξωτερικών πιέσεων και η εστίαση σε χαμηλόβαθμα τμήματα μπορούν να διασφαλίσουν την επιτυχία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σχολίασε εδώ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ