Ο Δήμος Σερρών ανακοινώνει τα σχέδια του για τη στήριξη των βαθμολογικών κέντρων που χρησιμοποιούνται στις πανελλαδικές εξετάσεις, τονίζοντας ότι, αν και οι υποδομές αυτές δεν υπάγονται διοικητικά σε αυτόν, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες όπως η παραχώρηση χώρων και η κάλυψη λειτουργικών εξόδων. Παράλληλα, επισημαίνει ότι η χρηματοδότηση για τις ανάγκες των κέντρων ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας.
Η δημοτική αρχή προχωρά σε αναβάθμιση του 2ου Γυμνασίου – Λυκείου Σερρών, εξασφαλίζοντας σημαντική χρηματοδότηση για ενεργειακή αναβάθμιση και εγκατάσταση νέων κλιματιστικών. Η ανακοίνωση καταλήγει με έκκληση για συνεργασία και υπευθυνότητα μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων.
Διαβάστε παρακάτω
Ο Δήμος Σερρών, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα και σε πλήρη συναίσθηση του κοινωνικού του ρόλου, εδώ και αρκετά χρόνια συνδράμει με κάθε δυνατό τρόπο στη στήριξη των εκπαιδευτικών δομών της περιοχής, μεταξύ των οποίων και τα βαθμολογικά κέντρα που χρησιμοποιούνται για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Οφείλουμε, ωστόσο, να υπενθυμίσουμε τα εξής:
- Οι βαθμολογικές και εξεταστικές δομές, όπως και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, δεν υπάγονται διοικητικά στον Δήμο, αλλά στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
- Σύμφωνα με τον Νόμο 5128/2024 (ΦΕΚ Α’ 118/30.07.2024), η χρηματοδότηση των λειτουργικών αναγκών των βαθμολογικών κέντρων (όπως καθαριότητα, ηλεκτροδότηση, φύλαξη, θέρμανση, εξοπλισμός, μεταφορά και φύλαξη γραπτών κ.ά.) είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας και καλύπτεται είτε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) είτε από τον ετήσιο τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου.
Παρά τα παραπάνω, ο Δήμος Σερρών, σε πνεύμα συνεργασίας και κοινωνικής ευθύνης:
- Παραχωρεί δωρεάν χώρους για τη στέγαση αυτών των δομών,
- Καλύπτει λειτουργικά έξοδα που δεν του αναλογούν,
- Προχωρά σε αναβαθμίσεις υποδομών, αξιοποιώντας την περιορισμένη χρηματοδότηση που λαμβάνει για τη συντήρηση 98 σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων.
Ωστόσο, το γεγονός ότι επί σειρά ετών, παρά τα διαχρονικά προβλήματα, δεν υπήρξαν αντίστοιχες δημόσιες παρεμβάσεις ή αιτήματα προς τους Δήμους, γεννά εύλογα ερωτήματα:
Η σημερινή «ευαισθησία» πηγάζει πράγματι από θεσμική αγωνία ή εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες;
Επιπλέον, το βαθμολογικό κέντρο εξυπηρετεί ευρύτερες γεωγραφικές και εκπαιδευτικές ανάγκες και δεν αφορά αποκλειστικά τον Δήμο Σερρών. Αν υπήρχε πράγματι ανάγκη συνδρομής, θα μπορούσε να αναζητηθεί συνεργασία και από άλλους δήμους της Π.Ε. Σερρών ή/και από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, και όχι να στοχοποιείται μονομερώς ο Δήμος Σερρών.
Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι η σημερινή δημοτική αρχή είναι η μόνη που ασχολήθηκε σοβαρά και ολιστικά με το διαχρονικό πρόβλημα των υποδομών του κτηρίου του 2ου Γυμνασίου – Λυκείου Σερρών, το οποίο φιλοξενεί και το βαθμολογικό κέντρο.
Για τον σκοπό αυτό:
- Εκπονήθηκε πλήρης τεχνική μελέτη,
- Κατατέθηκε συγκεκριμένη πρόταση,
- Και εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 2,7 εκατομμυρίων ευρώ για την ολική ενεργειακή αναβάθμιση του κτηρίου, η οποία θα επιλύσει οριστικά και τεκμηριωμένα τα λειτουργικά προβλήματα της δομής.
Παρά το γεγονός ότι στο συγκεκριμένο κτήριο πρόκειται να υλοποιηθεί μια τόσο εκτεταμένη αναβάθμιση, ο Δήμος Σερρών, συνεπής στα λόγια και στις πράξεις, ανταποκρινόμενος στο πνεύμα συνεργασίας με τους φορείς της εκπαίδευσης, προχώρησε ήδη στην εκπόνηση και υλοποίηση συμπληρωματικής τεχνικής μελέτης για την άμεση εγκατάσταση νέων κλιματιστικών στο κτήριο.
- Ήδη ολοκληρώθηκε η σχετική διαδικασία ανάθεσης, και αύριο αναδεικνύεται οριστικός ανάδοχος για την τοποθέτηση του απαραίτητου εξοπλισμού.
- Για αυτή την εξέλιξη υπήρξε πλήρης ενημέρωση, τόσο προς τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, όσο και προς τον Πρόεδρο του Βαθμολογικού Κέντρου, ο οποίος έλαβε και την απαραίτητη έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας για την παρέμβαση.
Η όποια μετατόπιση ευθυνών προς τον Δήμο Σερρών είναι όχι μόνο αβάσιμη, αλλά και άδικη για έναν Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης που διαχρονικά στέκεται έμπρακτα στο πλευρό των μαθητών, των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου.
Απευθύνουμε έκκληση για υπευθυνότητα, νηφαλιότητα και συνεργασία από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με σεβασμό στην αλήθεια και στους θεσμικούς ρόλους του καθενός.