Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, τόνισε τη σημασία του τουρισμού ως κλειδί για βιώσιμη ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή, στο συνέδριο «Ελληνικός Τουρισμός 2025» στην Αθήνα. Παρουσίασε τη στρατηγική της περιφέρειάς του για την προώθηση αυθεντικών, βιώσιμων τουριστικών εμπειριών καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, βασιζόμενη στην αυθεντικότητα και την πολυμορφία.
Ανέδειξε το νέο branding «Η Ελλάδα που αποκαλύπτεται» και τη βράβευση της περιοχής ως «Κορυφαίος Αναδυόμενος Προορισμός στην Ευρώπη». Υπογράμμισε την ανάγκη συνεργασίας όλων των φορέων και την εφαρμογή ενός συμμετοχικού μοντέλου σχεδιασμού για την επίτευξη των στόχων.
Διαβάστε αναλυτικά
Τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και τις πολιτικές που θα καθορίσουν τη βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη του τουρισμού στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη τα επόμενα χρόνια, παρουσίασε ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, στο πλαίσιο της παρουσίας του στο συνέδριο «Ελληνικός Τουρισμός 2025, Μία εθνική υπόθεση!». Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε, χθες Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025, στην Αθήνα, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού.
Ο Περιφερειάρχης κος Τοψίδης συμμετείχε στο πάνελ «Τουρισμός 365: Η Δύναμη των Περιφερειών στην Ανάπτυξη της Αυθεντικής Ελλάδας», υπό τον συντονισμό της κας Μαριάννας Πυργιώτη, μαζί με τους: Άντζελα Βαρελά Πρόεδρο Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Γιώργο Χατζημάρκο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Πρόεδρος Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), Δημήτρη Πτωχό Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Βίκυ Χατζηβασιλείου Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και Δημήτρη Φραγκάκη Πρόεδρος Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε.
Στην τοποθέτησή του, ο κ. Τοψίδης ανέδειξε τη στρατηγική επιλογή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να επενδύσει στην αυθεντικότητα ως κεντρικό πυλώνα ενός μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης 365 ημερών. Όπως τόνισε, η διεθνής στροφή των ταξιδιωτών προς λιγότερο μαζικούς, βιώσιμους και αυθεντικούς προορισμούς δημιουργεί ένα ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για την περιοχή, η οποία διαθέτει πλούσια φυσικά τοπία, ισχυρή πολιτιστική ταυτότητα και μοναδικές εμπειρίες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Ο Περιφερειάρχης επισήμανε ότι, παρά το γεγονός πως η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη δεν συγκαταλέγεται ακόμη στους πλέον αναγνωρίσιμους ελληνικούς προορισμούς, διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά για να εξελιχθεί σε αυτόνομο και ελκυστικό τουριστικό προορισμό.
Αναφερόμενος στη νέα στρατηγική της Περιφέρειας, ο κ. Τοψίδης παρουσίασε το νέο branding και το αφήγημα «Η Ελλάδα που αποκαλύπτεται», με στόχο την ανάδειξη της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ως Αναδυόμενου Ελληνικού Προορισμού στην Ευρώπη. Ένα αφήγημα που βασίζεται στην αυθεντικότητα, την πολυμορφία των εμπειριών, τη βιωσιμότητα και τη στοχευμένη εξωστρέφεια προς αγορές με σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις διακρίσεις και τις επιδόσεις της Περιφέρειας, με κορυφαία στιγμή την πρόσφατη κατάκτηση της 1ης θέσης στα World Travel Awards 2025 ως «Κορυφαίος Αναδυόμενος Προορισμός στην Ευρώπη». Παράλληλα, παρουσιάστηκαν τα θετικά αποτελέσματα του 2024, με σημαντική αύξηση των τουριστικών εισπράξεων, της μέσης δαπάνης και των επισκέψεων, καθώς και οι υψηλές επιδόσεις στους δείκτες βιωσιμότητας και πολιτισμού σε εθνικό επίπεδο.

Ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε ότι η τουριστική ανάπτυξη της Αυθεντικής Ελλάδας προϋποθέτει αξίες, όπως ο σεβασμός στην ταυτότητα του τόπου, η δημιουργία οφέλους για την τοπική κοινωνία και οικονομία, η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού αποθέματος και η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Στο πλαίσιο αυτό, ανέδειξε το καινοτόμο Μοντέλο Συμμετοχικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας ΑΜΘ και τη λειτουργία της Πλατφόρμας Συμμετοχής και Συνεργασίας Τουρισμού, μέσω της οποίας επαγγελματίες, φορείς και πολίτες συνδιαμορφώνουν τον τουριστικό σχεδιασμό.
Κλείνοντας, ο κ. Τοψίδης τόνισε τον καθοριστικό ρόλο των Περιφερειών στην υλοποίηση του Τουρισμού 365 ημερών, επισημαίνοντας ότι «η Αυθεντική Ελλάδα αναπτύσσεται από τις Περιφέρειες, εκεί όπου ο τουρισμός δεν είναι απλώς προβολή, αλλά καθημερινή εμπειρία, μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής, 365 ημέρες τον χρόνο».
Στις εργασίες του συνεδρίου συμμετείχαν κορυφαίοι κυβερνητικοί και κρατικοί αξιωματούχοι, εκπρόσωποι της ακαδημαϊκής και ερευνητικής κοινότητας, καθώς και κορυφαία στελέχη της αγοράς.
Συνοπτικά
- Ο Χριστόδουλος Τοψίδης υπογράμμισε τη σημασία του τουρισμού για βιώσιμη ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή στο συνέδριο «Ελληνικός Τουρισμός 2025».
- Παρουσίασε τη στρατηγική της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για αυθεντικές τουριστικές εμπειρίες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
- Ανακοίνωσε το νέο branding «Η Ελλάδα που αποκαλύπτεται» και την αναγνώριση της περιοχής ως κορυφαίος αναδυόμενος προορισμός στην Ευρώπη.
- Τόνισε την ανάγκη συνεργασίας όλων των φορέων και την εφαρμογή συμμετοχικού μοντέλου σχεδιασμού για την τουριστική ανάπτυξη.