ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Εγκαινιάζεται το έργο «Ιωάννινα – Κακαβιά»: Νέος αυτοκινητόδρομος 70 χλμ. που συνδέει Δυτική Ελλάδα και Βαλκάνια

Ο νέος αυτοκινητόδρομος αναμένεται να ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη και να βελτιώσει τις μεταφορές, συνδέοντας στρατηγικά την Ιόνια με την Εγνατία οδό και τα Βαλκάνια.

Το έργο του νέου αυτοκινητόδρομου «ΙωάννιναΚακαβιά» στην Ήπειρο ξεκινάει, συνδέοντας την Ιόνια Οδό με την Εγνατία και ενισχύοντας τη διασύνδεση της Δυτικής Ελλάδας με τα Βαλκάνια. Με μήκος 70 χλμ., ο άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στα Ιωάννινα, προσφέροντας πρόσβαση στην Κόνιτσα και διευκολύνοντας τις μετακινήσεις μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας.

Ο δρόμος, με προϋπολογισμό 380 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 4,5 χρόνια και θα περιλαμβάνει δύο τμήματα: το Γιάννενα – Καλπάκι και το Καλπάκι – Κακαβιά.

Η κατασκευή του αποτελεί σημαντικό βήμα για την ενίσχυση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών της χώρας, με την ΑΒΑΞ να αναλαμβάνει το απαιτητικό έργο σε μια περιοχή με έντονο ορεινό ανάγλυφο.

Διαβάστε αναλυτικά

Έτοιμα να φουλάρουν τις μηχανές είναι πλέον τα συνεργεία που θα κατασκευάσουν τον οδικό άξονα «ΙωάννιναΚακαβιά», τον νέο οδικό άξονα στην Ήπειρο που θεωρείται ξεχωριστής κοινωνικής και οικονομικής σημασίας, καθώς ουσιαστικά θα συνδέει την Ιόνια με την Εγνατία οδό, τη Δυτική Ελλάδα με τα Δυτικά Βαλκάνια.

Μετά τις απαιτούμενες προεργασίες για την επίλυση ζητημάτων που έχει κάθε έργο αυτής της συνθετότητας (εγκρίσεις οριστικών μελετών, προγράμματος ποιότητας έργου, πρόδρομες εργασίες, αποζημιώσεις ιδιοκτησιών κλπ) η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του μήκους 70 χλμ., οδικού άξονα ξεκίνησε. Ο μηχανισμός του Ομίλου ΑΒΑΞ που είναι ο ανάδοχος του έργου έχει πάρει θέση στη γραμμή εκκίνησης. Ο άξονας “ΙωάννιναΚακαβιά” αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα και είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο νέος αυτός άξονας εκτιμάται ότι θα βελτιώσει καθοριστικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Ο άξονας θα αποτελείται από δύο τμήματα:

1) το τμήμα Γιάννενα – Καλπάκι που θα έχει συνολικό μήκος 46,4 χλμ. νέας χάραξης με έξι ανισόπεδους κόμβους (Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Γραμμενοχωρίων, Πασαένας, Ζίτσας και Καρυών)

2) από το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά, το οποίο μέχρι τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς θα έχει συνολικό μήκος 23,1 χλμ., με αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού.

Ο νέος άξονας θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς. Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού και μέσω της Ιόνιας Οδού στη σύνθεσή τους με τη Δυτική Πελοπόννησο.

Σύμφωνα με έμπειρους τεχνικούς, ο μηχανισμός της ΑΒΑΞ έχει να αντιμετωπίσει ένα σύνθετο έργο, καθώς η περιοχή χαρακτηρίζεται από έντονο ορεινό ανάγλυφο. Ο οδικός άξονας “ΙωάννιναΚακαβιά” θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Παράλληλα, το έργο είναι προϋπολογισμού περίπου 380 εκατ. ευρώ, θα είναι έτοιμο σε περίπου 4,5 χρόνια και έχει σχεδιασθεί με ταχύτητα μελέτης τα 100 χιλιόμετρα την ώρα και με διατομή που περιλαμβάνει δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50m. και 3,75m η κάθε μία και μία (1) λωρίδα έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,30m ανά κατεύθυνση.

Συνοπτικά

  • Το έργο «Ιωάννινα – Κακαβιά» εγκαινιάζεται, συνδέοντας την Ιόνια Οδό με την Εγνατία και ενισχύοντας τη διασύνδεση Δυτικής Ελλάδας και Βαλκανίων.
  • Ο αυτοκινητόδρομος μήκους 70 χλμ. θα ολοκληρωθεί σε 4,5 χρόνια με προϋπολογισμό 380 εκατ. ευρώ και θα περιλαμβάνει δύο τμήματα.
  • Η κατασκευή του αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στα Ιωάννινα και να διευκολύνει τις μετακινήσεις μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας.
  • Ο άξονας θεωρείται κρίσιμος για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και θα εξυπηρετεί επίσης το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων.

Σχολίασε εδώ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ