ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένας στους τέσσερις νεοδιορισμένους αιτείται άδεια – Ελλείψεις στα νησιά – Αναμένεται νέος κύκλος προσλήψεων

Η αυξημένη ζήτηση αδειών από νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς προκαλεί κενά στα σχολεία, με τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου να πλήττονται περισσότερο, οδηγώντας σε ανάγκη νέων προσλήψεων.

Περίπου το 23% των νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών στην Ελλάδα ζήτησαν άδεια αμέσως μετά την ανάληψη υπηρεσίας, προκαλώντας λειτουργικά προβλήματα στα σχολεία, ιδιαίτερα στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου και του Ιονίου, όπου το ποσοστό φτάνει το 30%. Οι άδειες συχνά σχετίζονται με κύηση ή ανατροφή παιδιών, ενώ κάποιοι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται σε δυσπρόσιτες περιοχές με σκοπό τη μετέπειτα μετάθεση.

Η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, χαρακτήρισε το ζήτημα «δομικό», επισημαίνοντας ότι η γεωγραφία της χώρας και το εθνικό σύστημα διορισμών το επιτείνουν. Ως απάντηση, το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών στις 25-26 Σεπτεμβρίου για να καλυφθούν τα κενά και να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Διαβάστε αναλυτικά

Σχεδόν ένας στους τέσσερις νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς ζήτησε άδεια αμέσως μετά την ανάληψη υπηρεσίας, δημιουργώντας προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των σχολείων, ιδιαίτερα κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Σύμφωνα με τα στοιχεία των 13 Περιφερειακών Διευθύνσεων, το ποσοστό των αιτήσεων αδειών είναι σημαντικά υψηλότερο στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου και του Ιονίου, όπου φτάνει σχεδόν το 30%, ενώ στην Αττική το ποσοστό είναι μόλις 16,1%.

Οι πιο συνήθεις λόγοι για τις άδειες είναι η κύηση, η ανατροφή παιδιών ή επαπειλούμενη κύηση. Κάποιοι νεοδιορισθέντες ζητούν άδεια άνευ αποδοχών ή καθυστέρηση στην ανάληψη καθηκόντων, ενώ σε μερικές περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται σε δυσπρόσιτες περιοχές γνωρίζοντας ότι θα μπορούν να μετατεθούν αργότερα πιο κοντά στον τόπο κατοικίας τους.

Η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, χαρακτήρισε το φαινόμενο «δομικό ζήτημα», επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα αντιμετωπίζει ειδικά γεωγραφικά προβλήματα που καθιστούν τις μεταθέσεις και τις άδειες πιο συχνές. Στη χώρα μας, οι διορισμοί γίνονται μέσω κοινών πινάκων του ΑΣΕΠ σε εθνικό επίπεδο, σε αντίθεση με χώρες όπως η Γερμανία και το Βέλγιο, όπου οι προσλήψεις γίνονται αποκεντρωμένα σε επίπεδο περιφερειών, δήμων ή και σχολείων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από τους 9.158 νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς φέτος, περίπου το 23% ζήτησαν άδεια άμεσα. Στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του Ν. Αιγαίου και του Ιονίου Νησιών, το ποσοστό των αδειών είναι ιδιαίτερα υψηλό, ενώ στην Αττική είναι αισθητά χαμηλότερο.

Για την κάλυψη των κενών που προκύπτουν από τις άδειες, το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών, η οποία φέτος θα πραγματοποιηθεί νωρίτερα, στις 25-26 Σεπτεμβρίου, ώστε να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και η κάλυψη των μαθητών.

Η κ. Ζαχαράκη τόνισε ότι οι άδειες αυτές δεν αποτελούν προσωπικό πρόβλημα αλλά μια επαναλαμβανόμενη κατάσταση που σχετίζεται με τη γεωγραφία και το σύστημα διορισμών της χώρας. Σημείωσε επίσης ότι η διαδικασία είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό ώστε να καλύπτονται τα κενά χωρίς να διαταράσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία.

Συνοπτικά

  • Περίπου το 23% των νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών στην Ελλάδα ζήτησαν άδεια αμέσως μετά την ανάληψη υπηρεσίας, με ποσοστά που φτάνουν το 30% στα νησιά.
  • Οι πιο συχνοί λόγοι των αδειών περιλαμβάνουν κύηση και ανατροφή παιδιών, ενώ κάποιοι ζητούν άδεια για μελλοντικές μεταθέσεις.
  • Η υφυπουργός Παιδείας χαρακτήρισε το ζήτημα «δομικό», επισημαίνοντας τα γεωγραφικά προβλήματα που επιτείνουν την κατάσταση.
  • Το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών στις 25-26 Σεπτεμβρίου για την κάλυψη των κενών.

Σχολίασε εδώ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ