Ο υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, σε τηλεοπτική συνέντευξη, δήλωσε ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα προκηρυχθούν όλοι οι διαγωνισμοί που αφορούν το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό Σώμα, με στόχο την εξάλειψη της γραφειοκρατίας, όπως επιτεύχθηκε με το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ. Αναφερόμενος στις μεταναστευτικές ροές, τόνισε τη σημασία της συνεργασίας για την προστασία των θαλάσσιων συνόρων, ειδικά στο Λιβυκό Πέλαγος, ενώ επεσήμανε τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης.
Επίσης, σχολίασε περιστατικά που αφορούν ΑμεΑ και άτομα με προβλήματα υγείας στα πλοία, υπογραμμίζοντας την ανάγκη σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και την επιβολή προστίμων σε περιπτώσεις παραβίασης των κανόνων. Τέλος, αναφέρθηκε στις βελτιώσεις που σχεδιάζονται για την ακτοπλοΐα, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών με ειδικές ανάγκες.
Διαβάστε αναλυτικά
Τη δέσμευση ότι μέσα στους επόμενους τέσσερις με πέντε μήνες θα έχουν προκηρυχθεί όλοι οι διαγωνισμοί που αφορούν το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό Σώμα, εξέφρασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε τηλεοπτική του συνέντευξη.
«Υποσχέθηκα και δεσμεύτηκα απέναντι στους συμπολίτες μας, αλλά και στον Πρωθυπουργό, ότι όλα αυτά θα γίνουν με ρυθμούς ΑΙΓΙΣ, του μεγαλύτερου διαγωνιστικού προγράμματος στην ιστορία της Πολιτικής Προστασίας. Θα σπάσουμε τη γραφειοκρατία στα νέα προγράμματα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς για τις μεταναστευτικές ροές, ο κ. Κικίλιας ανέφερε πως όσον αφορά στο Ανατολικό Αιγαίο υπάρχει, πλέον, μια πολύ μεγάλη οργάνωση και συνεργασία με την άλλη πλευρά και στο ανθρωπιστικό κομμάτι με τις διασώσεις αλλά και στη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων. Όπως είπε «Η νέα πρόκληση είναι σε μια ανοιχτή θάλασσα, στο Λιβυκό Πέλαγος, όπου δυστυχώς, οι ροές και οι σύγχρονοι λαθρέμποροι έχουν στρέψει προς τα εκεί την δραστηριότητά τους. Βλέπετε ότι πήραμε τολμηρές αποφάσεις και πολλές φορές, σκληρές αποφάσεις. Πλέον, οποιοσδήποτε μπαίνει παρανόμως από τη Βόρεια Αφρική προς τη Γαύδο, την Κρήτη, την Κάρπαθο κ.ο.κ, είναι υποχρεωμένος να καταλάβει και να ξέρει ότι είναι έγκλειστος σε κλειστό κέντρο ΠΡΟ.ΚΕ.ΚΑ. ή φυλακές, μέχρις ότου αποφασίσει να ξαναγυρίσει πίσω στη χώρα του. Είναι άλλο η προσφυγιά, είναι άλλο η μέριμνα από τους πολέμους και η στήριξη στους ανθρώπους που έχουν ανάγκη, στις ασυνόδευτες γυναίκες, τα παιδάκια κλπ και άλλο νεαροί από 20 έως 30 ετών, συστηματικά να διοχετεύονται μέσα από τη Λιβύη και να θέλουν να περάσουν στη χώρα μας».
Παραμένοντας στο ίδιο πεδίο, τόνισε πως «Όταν ένα κράτος θέλει να προστατεύσει τα σύνορά του και να προστατεύσει και τους πολίτες του, μπορεί να το κάνει. Δεν είναι μια εύκολη ιστορία μέσα στη θάλασσα. Είμαστε αποφασισμένοι. Έχουμε θαλάσσια σύνορα και θέλουμε να προστατεύουμε και τις πόλεις μας και τα νησιά μας και τα θαλάσσια σύνορά μας και είναι υποχρέωση δική μας και της Ευρώπης. Είναι ευρωπαϊκά σύνορα, είναι μια κοινή προσπάθεια. Πήγε και ξαναπήγε ο υπουργός, ο κύριος Γεραπετρίτης κάτω στην Λιβύη, πήγε και ο υπουργός Μετανάστευσης. Καταλαβαίνω και επαναλαμβάνω ότι είναι μια δύσκολη ιστορία, η Λιβύη είναι μια διαλυμένη και πολυδιασπασμένη χώρα. Υπάρχουν προβλήματα στη γύρω περιοχή, όμως, εμείς έχουμε μια υποχρέωση. Την υποχρέωση αυτή θα την υπηρετήσουμε, όπως υπηρετούμε τη χώρα».
Αναφερθείς στα δύο περιστατικά με ΑμεΑ και με άτομο με καρδιολογικά προβλήματα που σημειώθηκαν τις προηγούμενες ημέρες, έκανε σαφές ότι η παρέμβαση του υπουργείου ήταν άμεση, σημειώνοντας πως τέτοιο περιστατικό υπήρξε σε ίδιο πλοίο και πέρυσι το καλοκαίρι. «Και στα δύο περιστατικά και είτε ο ή η συνοδός δεν ήθελε, καθότι ήταν πορθμείο και μικρή απόσταση 35 λεπτών, είτε αμέλησε το πλήρωμα, είτε ο πλοίαρχος κλπ, σε κάθε περίπτωση και πρώτα απ’ όλα για λόγους ασφαλείας, απαγορεύεται και δεν επιτρέπεται να παραμένει κανείς σε ένα γκαράζ κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Δεύτερον, είναι αδιανόητες αυτές οι εικόνες. Τρίτον, αυτές τις χιλιάδες ευρώ του προστίμου, θα τις πληρώσουν όλοι – η εταιρεία, ο πλοίαρχος και όποιοι άλλοι εμπλέκονται σε τέτοια περιστατικά. Έχω εξηγήσει ότι ο σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή και στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια είναι πάνω απ’ όλα. Και δεν δέχομαι καμία έκπτωση σε τέτοια θέματα από κανέναν και για κανέναν λόγο».
Κλείνοντας, διευκρίνισε ότι στα μεγάλα σύγχρονα πλοία της ακτοπλοΐας, τα οποία κάνουν τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις στις Κυκλάδες, στα Δωδεκάνησα κ.ο.κ, υπάρχουν πλέον ηλεκτρικά αναβατόρια, ασανσέρ και όλες οι προϋποθέσεις, ενώ αντιθέτως στα μικρά πλοία, ανοιχτά πλοία και πιο παλιά μικρά πλοιάρια τα οποία διασυνδέουν κυρίως πορθμεία, δεν υπάρχει τεχνολογικά αυτή η δυνατότητα. «Παρόλα αυτά, επειδή ετοιμάζεται ένα Προεδρικό Διάταγμα και συνεργαζόμαστε οι τρεις – η Ε.Σ.Α.μεΑ, με τον ΣΕΕΝ, την Ομοσπονδία των Ακτοπλόων και το υπουργείο Ναυτιλίας – μια που ανακοινώσαμε 300 εκατομμύρια ευρώ και την προσπάθεια ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, θέλω να πω ότι αυτή είναι η προϋπόθεση. Θα μελετηθεί σωστά, καθότι, αυτοί οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα και πρώτοι, να μπαίνουν σε ένα πλοίο της ακτοπλοΐας και να έχουν τη θέση τους, με εύκολη πρόσβαση, αλλά και πρώτοι να εξέρχονται από ένα πλοίο. Για αυτά τα μικρά πλοιάρια, αναγκαστικά, θα πάμε σε άλλου είδους λύσεις».
Συνοπτικά
- Ο υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, ανακοίνωσε ότι όλοι οι διαγωνισμοί του υπουργείου θα προκηρυχθούν εντός 4-5 μηνών, στοχεύοντας στη μείωση της γραφειοκρατίας.
- Τόνισε τη σημασία της συνεργασίας για την προστασία των θαλάσσιων συνόρων, ιδιαίτερα στο Λιβυκό Πέλαγος, εν μέσω αυξανόμενων μεταναστευτικών ροών.
- Αναφέρθηκε σε περιστατικά με ΑμεΑ και την ανάγκη σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, επισημαίνοντας ότι θα επιβληθούν πρόστιμα για παραβιάσεις.
- Επιπλέον, ανακοίνωσε βελτιώσεις στην ακτοπλοΐα για καλύτερη εξυπηρέτηση επιβατών με ειδικές ανάγκες, περιλαμβάνοντας αναβάθμιση του ακτοπλοϊκού στόλου.