Από αύριο, 15 Ιουλίου, τίθεται σε λειτουργία η δωρεάν τηλεφωνική γραμμή 1566 που προσφέρει στους πολίτες πληροφόρηση και εξυπηρέτηση σε θέματα υγείας.
Αρχικά, θα επιτρέπει τον προγραμματισμό ραντεβού με ιατρούς και νοσοκομεία, ενώ σε επόμενη φάση θα παρέχει πληροφορίες για εφημερεύοντα φαρμακεία, προγράμματα πρόληψης και δημόσιας υγείας, καθώς και υπηρεσίες ψυχικής υγείας και απεξάρτησης.
Η γραμμή αυτή στοχεύει να διευκολύνει την πρόσβαση των πολιτών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, ενισχύοντας την άμεση και εύκολη επικοινωνία με τις υγειονομικές υπηρεσίες.
Διαβάστε αναλυτικά
Από αύριο, Τρίτη 15 Ιουλίου, τίθεται σε λειτουργία η δωρεάν τηλεφωνική γραμμή 1566, μέσω της οποίας «οι πολίτες αποκτούν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες πληροφόρησης και εξυπηρέτησης για τα θέματα του υπουργείου Υγείας και των Φορέων που εποπτεύει», όπως τόνισε στη σημερινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.
Σύμφωνα με τον κ. Μαρινάκη, αρχικά, θα παρέχεται η δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού με προσωπικούς ιατρούς, Κέντρα Υγείας, διαγνωστικά κέντρα και νοσοκομεία, σε διασύνδεση με την πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ.
Σε επόμενη φάση, θα παρέχονται πληροφορίες για τη λειτουργία Τοπικών Ομάδων Υγείας, και Κινητών Ομάδων Υγείας, εφημερεύοντα φαρμακεία και τη διαδικασία εγγραφής σε προσωπικό ιατρό.
Το 1566 θα προσφέρει:
- ενημέρωση για προγράμματα πρόληψης και δημόσιας υγείας, όπως εμβολιασμούς και προληπτικές διαγνωστικές εξετάσεις,
- πληροφορίες για εφημερίες νοσοκομείων, μεταφορές ασθενών, επισκέψεις συγγενών καθώς και απογευματινά χειρουργεία,
- πληροφόρηση για ειδικά φάρμακα, πιθανές παρενέργειες και συστάσεις, τη δυνατότητα άυλης συνταγογράφησης φαρμάκων και ραντεβού σε φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.
Επιπρόσθετα, η γραμμή θα λειτουργεί ως κόμβος διασύνδεσης με υπηρεσίες ψυχικής υγείας, απεξάρτησης, το Κέντρο Δηλητηριάσεων και λοιπές Υπηρεσίες, θα παρέχει πληροφορίες για μεταμοσχεύσεις, αιμοδοσία, τηλεϊατρική σε απομακρυσμένες περιοχές, υποστήριξη σε ασθενείς με αναπηρίες, καθώς και προεγχειρητική και μετεγχειρητική καθοδήγηση υπό περιπτώσεις, κ.ά.
«Μέσω της τηλεφωνικής αυτής γραμμής οι πολίτες θα έχουν άμεση και εύκολη πρόσβαση σε όλα όσα χρειάζονται, φέρνοντας έτσι το Εθνικό Σύστημα Υγείας ακόμα πιο κοντά στον πολίτη», υπογράμμισε ο κ. Μαρινάκης.
Συνοπτικά
- Από 15 Ιουλίου, λειτουργεί η δωρεάν τηλεφωνική γραμμή 1566 για πληροφόρηση και εξυπηρέτηση σε θέματα υγείας.
- Η γραμμή επιτρέπει αρχικά τον προγραμματισμό ραντεβού με ιατρούς και νοσοκομεία, μελλοντικά θα προσφέρει περισσότερες υπηρεσίες.
- Οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες για εφημερεύοντα φαρμακεία, προγράμματα πρόληψης και υπηρεσίες ψυχικής υγείας.
- Η νέα αυτή υπηρεσία στοχεύει στη διευκόλυνση της επικοινωνίας με το Εθνικό Σύστημα Υγείας και την υποστήριξη των πολιτών.