Το Υπουργείο Υγείας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρουσίασε μια καινοτόμα ψηφιακή εφαρμογή που επιτρέπει στους ασθενείς να αξιολογούν τις υπηρεσίες των νοσοκομείων του ΕΣΥ. Η εφαρμογή, που θα ξεκινήσει να λειτουργεί από τη Δευτέρα, απευθύνεται σε ασθενείς άνω των 18 ετών που λαμβάνουν εξιτήριο, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να συμπληρώνουν ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για να εκφράσουν την εμπειρία τους.
Τα δεδομένα που θα συλλέγονται θα αξιοποιηθούν για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Η πρωτοβουλία αυτή χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και στοχεύει στην ενίσχυση της φωνής των πολιτών στο σύστημα υγείας, με απόλυτη διασφάλιση των προσωπικών τους δεδομένων.
Διαβάστε αναλυτικά
Τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούν να αξιολογούν οι ασθενείς τις υπηρεσίες του συστήματος υγείας, την εμπειρία τους ουσιαστικά στα νοσοκομεία, παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, μαζί με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου.
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης της εμπειρίας του εσωτερικού ασθενή -δηλαδή όσων νοσηλεύονται- στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, για το οποίο ο υπουργός Υγείας είπε πως «έχουμε μεγάλες φιλοδοξίες από την εφαρμογή αυτή. Θα εφαρμοστεί αρχικά σε όλα τα νοσοκομεία και στην συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς Υγείας.
Το έργο αποτελεί τμήμα του συνολικού σχεδιασμού του υπουργείου Υγείας για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από τα νοσοκομεία του ΕΣΥ.
«Η αξιολόγηση θα γίνεται από τους ασθενείς άνω των 18 ετών που παίρνουν εξιτήριο από τα νοσοκομεία. Δίνουμε φωνή στους χρήστες, μαθαίνουμε όσα βίωσαν στο νοσοκομείο, από το αν υπήρχε χαρτί τουαλέτας ή σεντόνια έως το χρόνο εξυπηρέτησης από το προσωπικό», είπε ο υπουργός Υγείας, τονίζοντας ότι πλέον θα υπάρχουν δεδομένα σε επίπεδο νοσοκομείου αλλά και κλινικής. «Με αυτό τον τρόπο θα βγάζουμε σκορ για τις υπηρεσίες που παρέχει κάθε κλινική και τα στοιχεία αυτά θα δημοσιοποιούνται για να γινόμαστε καλύτεροι» κατέληξε, επισημαίνοντας ότι πλέον ο ασθενής θα έχει φωνή.
Για 7 ημέρες μετά το εξιτήριο οι ασθενείς θα μπορούν να απαντούν σε ένα αναλυτικό ερωτηματολόγιο στο οποίο θα μπαίνουν από σύνδεσμο που θα φτάνει στο κινητό τους με sms. Τα προσωπικά δεδομένα των ασθενών έχουν διασφαλιστεί και μέσω ΑΜΚΑ και άλλων στοιχείων θα προκύπτει ότι οι ασθενείς αυτοί έχουν όντως νοσηλευτεί.
Στόχος είναι να γίνει μέτρηση της ικανοποίησης όσων ασθενών έχουν νοσηλευθεί και έχουν λάβει εξιτήριο από κάποιο νοσοκομείο της χώρας, σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5, όπως καταλήγει το ερωτηματολόγιο, για να καταγραφεί και μια γενική αξιολόγηση πέρα από τα ειδικά δεδομένα που θα συλλέγονται από πιο εξειδικευμένες ερωτήσεις. Το ερωτηματολόγιο δεν διαρκεί πάνω από 3 λεπτά, είπε ο υπουργός Υγείας και κάλεσε του πολίτες που θα πάρουν εξιτήριο από την ερχόμενη Δευτέρα 14 Ιουλίου, να ανταποκριθούν στο μήνυμα που θα λάβουν στο κινητό τους.
Το έργο που πραγματοποιείται με κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) θα βοηθήσει το υπουργείο Υγείας να καταγράψει και να μετρήσει την παροχή υπηρεσιών υγείας, τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Παπαστεργίου, ο οποίος επισήμανε ότι μετά την καταγραφή θα μπορούμε να βελτιώσουμε το ΕΣΥ. «Το υπουργείο Υγείας δεν φοβάται να αναμετρηθεί με τα πραγματικά προβλήματα. Είναι χαρά μας να προσφέρουμε στους πολίτες την δυνατότητα της ψηφιακής αξιολόγησης» τόνισε ο κ. Παπαστεργίου, καταλήγοντας πως «υπάρχουν πλέον οι άνθρωποι και οι υποδομές για την ψηφιοποίηση της Υγείας».
Η μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών που έχουν νοσηλευθεί στα νοσοκομεία του ΕΣΥ αφορά στοιχεία όπως:
- Προσβασιμότητα
- Οργάνωση και συντονισμός της φροντίδας
- Ποιότητα φροντίδας και αλληλεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια και εμπιστοσύνη)
- Υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων
- Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση
- Υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο
- Η γνώση ύπαρξης των ΓΠΔΛΥΥ στα νοσοκομεία και η αποτελεσματικότητα εξυπηρέτησης
- Γενική / συνολική αξιολόγηση της παρεχόμενης φροντίδας
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, είπε ότι «ήρθε η ώρα να ακούσουμε και τη φωνή του πολίτη. Είναι αυτό που λέμε, εσύ για το ΕΣΥ. Για πρώτη φορά πάμε εμείς στον πολίτη και του δίνουμε βήμα να μας μιλήσει ανώνυμα για το ΕΣΥ».
Η γ.γ. του υπουργείου Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη, παρουσιάζοντας βήμα-βήμα το πώς θα φτάνει το sms στους πολίτες, όπως φτάνουν και οι συνταγές με την άυλη συνταγογράφηση στο κινητό, είπε ότι έχει διασφαλιστεί η απόλυτη προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Συνοπτικά
- Το Υπουργείο Υγείας και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης λανσάρουν μια νέα ψηφιακή εφαρμογή για την αξιολόγηση των υπηρεσιών νοσοκομείων από ασθενείς άνω των 18 ετών.
- Η εφαρμογή επιτρέπει στους ασθενείς να συμπληρώνουν ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για την εμπειρία τους μετά την έξοδό τους από το νοσοκομείο.
- Τα δεδομένα που θα συλλέγονται θα συμβάλλουν στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και θα δημοσιοποιούνται για διαφάνεια.
- Η πρωτοβουλία χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και διασφαλίζει την προστασία των προσωπικών δεδομένων των ασθενών.