ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια «πνίγονται» από εμπορεύματα και αυτό δεν είναι καλό

Η συμφόρηση στα ευρωπαϊκά λιμάνια προκαλεί καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, με τις επιπτώσεις να μετακυλίονται τελικά στους καταναλωτές.

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια αντιμετωπίζουν σοβαρή συμφόρηση λόγω της υπερβολικής συσσώρευσης εμπορευμάτων, προκαλώντας καθυστερήσεις και ενδεχόμενες αυξήσεις τιμών για τους καταναλωτές.

Η κατάσταση αυτή, που περιγράφεται από τους Financial Times ως η μεγαλύτερη συμφόρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας μετά την πανδημία, οφείλεται στους δασμούς που επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ και στη μεταφορά εμπορευμάτων από ασιατικές χώρες σε ευρωπαϊκά λιμάνια.

Οι καθυστερήσεις στην εκφόρτωση φτάνουν κατά μέσο όρο τις 66-77 ώρες, ενώ οι εταιρείες αναγκάζονται να μετακυλήσουν τα κόστη στους πελάτες τους.

Διαβάστε αναλυτικά

Τα λιμάνια στην Ευρώπη είναι γεμάτα με υπερβολικό αριθμό εμπορευμάτων και αυτό δεν είναι καλό, γιατί τα συγκεκριμένα αγαθά δεν θα κυκλοφορήσουν σύντομα στην αγορά, με τον καταναλωτή να καλείται να πληρώσει τον τελικό λογαριασμό.

Οι Financial Times έγραψαν ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη συμφόρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας μετά την πανδημία, κάτι που οφείλεται στον εμπορικό πόλεμο με τους δασμούς που ανακοίνωσε ο Ντόναλντ Τραμπ.

Σύμφωνα με ναυτιλιακές εταιρείες, τα πλοία περιμένουν για μέρες μέχρι να ξεφορτώσουν και να πάρουν τα νέα εμπορεύματα, ενώ δεν σταματούν τα κοντέινερ που έρχονται για αποθήκευση. Ασιατικές χώρες και κυρίως η Κίνα στέλνουν για σύντομη αποθήκευση στην Ευρώπη, όσα εμπορεύματα δεν μπόρεσαν να αφήσουν στα αμερικανικά λιμάνια λόγω της οικονομικής πολιτικής του Αμερικανού προέδρου.

Ο Albert van Ommen, διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής Euro-Rijn Group, δήλωσε ότι τα προβλήματα αποτελούν το πιο πρόσφατο πλήγμα σε ένα παγκόσμιο σύστημα logistics που μέχρι πρόσφατα επέτρεπε σε πολλές εταιρείες να διατηρούν ελάχιστα αποθέματα, γνωρίζοντας με ασφάλεια ότι οι προγραμματισμένες ναυτιλιακές υπηρεσίες θα αναπλήρωναν τακτικά τα αποθέματα σε σταθερό χρονοδιάγραμμα.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι η προειδοποίηση της γερμανικής εταιρείας logistics Contargo, που ανέφερε ότι τα πλοία περιμένουν κατά μέσο όρο 66 ώρες για να φορτώσουν εμπορευματοκιβώτια στην Αμβέρσα και 77 ώρες στο Ρότερνταμ.

«Όλα τα μεγάλα λιμάνια “ξεχειλίζουν”», είπε ο Caesar Luikenaar, διευθύνων σύμβουλος της WEC Lines, μιας ναυτιλιακής εταιρείας με έδρα την Ολλανδία. «Ορισμένα σημαντικά λιμάνια σε όλη την Ευρώπη λειτουργούν στη μέγιστη χωρητικότητά τους», δήλωσε ο Luikenaar.

Μέχρι στιγμής, δεν έχει επηρεαστεί η παραγωγή από το απόθεμα που υπάρχει ή από τις ελλείψεις που παρατηρούνται, σε περίπτωση που χρειάζεται ένα υλικό που είναι εγκλωβισμένο σε κάποιο ευρωπαϊκό λιμάνι.

Η τεράστια αναμονή σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το πρόβλημα αναμένεται να συνεχιστεί για μήνες θα μπορούσε να βλάψει την τσέπη του καταναλωτή. Σύμφωνα με πηγές από την αγορά, σε αυτή τη φάση καμία εταιρεία δεν θα καλύψει το κόστος, αντιθέτως θα το μεταφέρει στους πελάτες της, με το σκεπτικό ότι δεν μπορούν να το αποφύγουν, επειδή δεν έχουν άλλες επιλογές.

Συνοπτικά

  • Τα ευρωπαϊκά λιμάνια αντιμετωπίζουν σοβαρή συμφόρηση λόγω υπερβολικής συσσώρευσης εμπορευμάτων, προκαλώντας καθυστερήσεις και αυξήσεις τιμών.
  • Οι καθυστερήσεις στην εκφόρτωση φτάνουν κατά μέσο όρο τις 66-77 ώρες, με τις εταιρείες να μετακυλούν τα κόστη στους καταναλωτές.
  • Η κατάσταση αυτή αποδίδεται στους δασμούς που επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ και στη μεταφορά εμπορευμάτων από ασιατικές χώρες.
  • Η αναμονή στα λιμάνια αναμένεται να συνεχιστεί για μήνες, επηρεάζοντας αρνητικά την οικονομία και την τσέπη των καταναλωτών.

Σχολίασε εδώ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ